Jeg er i gang med at bygge en garage med lejlighed i. Garagen er støbt på en syldbænk = ydervæggene står på en 10 cm høj betonklods (se tegning nedenfor). Udover syldbænken er hele pladen, indendørs og udendørs (terrasse) støbt i samme højde. Til terrassen fra lejligheden er der glaspartier og en dobbeltdør. Disse står så med andre ord direkte på pladen med kun en 25x95 regel samt pap under (se billeder). Hvordan sikrer jeg, at dette bliver tæt mod vand og sne? På sigt er tanken, at jeg skal lægge Offerdalsskifer på pladen udendørs, da opstår samme problematik, hvordan får jeg tærsklen på dobbeltdøren og karmene på partierne tætte mod vand? (se billeder nedenfor på hvordan det ser ud)

Grundplan over garage med lejlighed og terrasse, mål 16800mm x 8600mm, viser placering af vægge og døre, inklusiv areal til udendørs terrasse.
Tegning over fundamentet

Glasdøre og vinduer ved en udendørs betonterrasse ved et hvidt hus, med en problematik om tætning mod vand og sne.

Nærbillede af en dørkarme og betonoverflade med træramme og børstetætning, viser problemer med vandtætning i garageprojekt.

Billede af en betonplade med træstruktur ovenpå, der viser detalje af bygningens grund, med savsmuld spredt på overfladen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.