Hej!

Vi fik stopp i håndvasken, så jeg tog delene af, rengjorde og løste stoppet.

Men da jeg skruede delene på igen, opstod der en lækage. Under den, som jeg skruede på, løber der vand ned:

Undersiden af et håndvaskafløb med tegnede pile, der viser en lækage og et fastslået rør.

Jeg skruede den af og på flere gange for at sikre mig, at den sad korrekt i gevindet, men det samme problem opstod. Jeg strammede godt til.

Efter nogle forsøg så låste den sig helt. Jeg kan ikke få den af igen, hverken med håndkraft eller polygriptang. Men på den anden side, det var aldrig problemet, det er jo under den vandet kommer ud.

Spørgsmålet er nu, om jeg kan forsegle rundt her:

Ødelagt rørforbindelse under håndvask med markerede problemområder. Røde pile peger mod steder, hvor vand lækker.

Med denne:

Sikasil C sanitetsilikoneprodukt til tætning af byggeprojekter, holdt i hånden med en illustration af anvendelse ved vask. Flaske med tætningsmiddel mærket "suitable for wet rooms" til brug i fugtige omgivelser.

Det vil ganske vist gøre, at jeg ikke vil kunne få den op igen, men som det er nu, kan jeg jo ikke det alligevel.

C
P peter.linkan sagde:
Spørgsmålet er nu, om jeg kan tætne rundt her:
Det skal være tæt uden silikone, så noget er galt. Forkert monteret, beskadiget eller bortkommet pakning.
Synes at kunne se, at der sidder en gummipakning der. Skal den ikke sidde på den anden side?

Jeg lykkedes med at få den op til sidst.

Det, der ses derunder, er ingen pakning, men en kant, der bare stikker ud.

Fejlen til lækken må være, at der ikke er nogen pakning. Forstår dog ikke, hvorfor det ikke lækkede før. Jeg har ikke set nogen pakning, når jeg har åbnet op bare.

Må købe en pakning i morgen og lægge i, så skal det nok fungere :)

En person holder en hvid plastikdel uden pakning, som muligvis er årsagen til en lækage, ifølge teksten i indlægget. En hånd holder en del af et hvidt rør med en fremtrædende kant, ingen pakning og nogle snavsrester på indersiden, ved et håndvask område.

C
P peter.linkan sagde:
Fejlen til lækken må være, at der ikke er nogen pakning.
Ja, der skal være en pakning, ellers bliver det ikke tæt.
Rent logisk må pakningen altså være et sted, hvis det var tæt før. Den sidder ikke fast på håndvasksiden, eller at du har fået dobbelt pakninger i den anden ende, eller at den ligger i et hjørne på gulvet?

Hvis det var stopp, så havde du måske en spand under, da du skruede fra hinanden. Pakningen kan have havnet i den.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.