Så lige det seneste program af Arga Snickaren, hvor man manglede kældergulv, og en løs mase af vand/ler udgjorde gulvet ved første besøg. Da alle håndværkerne så kom derhen, var gulvet klart, hvordan fik de egentlig det til?

De brugte deres sidste opsparing. 😜

Tømreren talte i begyndelsen om at fylde op med makadam. Jeg antager, at de fyldte op til et stykke over vandet, isolerede eventuelt lidt og støbte en plade på. Hvad jeg så, så smed de på en nålefilt måtte, så der måske ikke var plads til isolering og væg-til-væg tæppet blev en nødløsning for ikke at fryse tæerne af.

Der er gulvvarme indstøbt. Gulvvarmecentralen tog plads, så han savede garageporten op til stor glæde.

Når nu det der afsnit er på tapetet. Undrer hvordan det står til med fugtkompetencen hos Arge Snickaren. De satte i gang og reglade, isolerede og afsluttede med Osb og gips. Er det ikke en klassisk skimmelkonstruktion i kælder. Specielt når det ser ud til at være meget højt vandtryk.
Fredrik

Sent from my ST17i using Byggahus

Det lyder som en risiko med både gulv og vægge. Jeg reagerede også på, at man satte gullfiber som isolering på indersiden.

Synes aldrig de der programmer tager fat i de virkelig interessante løsninger. At se dem spartle og male i 10 min hver episode giver jo ikke ligefrem et kick. Værst er det nok med Martin Timell, som plejer at stå og køre skruemaskine i 5 min i hver episode...

Når det gælder kælderen, så bliver det nok lidt andre forudsætninger, hvis den skal holde rumtemperatur hele tiden...

Det handler jo bare om reklame, intet andet.

Noget djævelsk grimt med forerne gjorde de i hvert fald, nogle kvadrater i hjørnerne.

• Synes
meckis
  • Laddar…
Enig, GERA!!!

• Synes
meckis
  • Laddar…
Jeg så ikke, og plejer ikke at se, programmet men angående "klossar" som afslutning/hjørne på foder/lister synes jeg det nogle gange er helt OK. Afhænger helt af forudsætningerne!

Ja jeg sad også og spekulerede på hvad pokker der skete med gulvet, for det var jo noget han gjorde en stor sag ud af i indledningen (grinede, stak en pind i, pillede med en skovl, lavede sjov om swimmingpool osv osv) så IKKE ET ORD om hvad der skete, hvem der fikset det, og HVORDAN de gjorde det. Jeg var overbevist om at jeg havde misset nogle minutter og optog genudsendelsen også, men nej man sagde intet overhovedet.

Synes at ArgaSinckaren af en eller anden grund er blevet dårligere de seneste sæsoner. Det er ikke noget "interessant". Ved ikke om man simpelthen er blevet mæt på det eller om de producerer programmerne anderledes. Det jeg irriterer mig allermest over er dette totalt meningsløse 10sekundersklip efter reklamen som hedder "STRAX". Det fylder intet som helst formål, er det der kun for at man skal irritere sig? Så at programmet også er blevet sønderklippet med flere kortere 2-3minutters reklamepauser gør jo ikke seeroplevelsen bedre.

Ved ikke om det fremgik, men der var vel typ 3 børn der men kun to af dem fik nye værelser, hvor skal det tredje sove? Som det var nu sov vel alle i stuen? Noget både jeg og fruen spekulerede på... Inden har der altid været fuldt fokus på at alle børn skal have hvert sit værelse, det er blevet til ordentlige konflikter omkring dette (værst var vel afsnittet med fyren der byggede verdens største garage, havde 3-millionersbåd i havnen og så ikke havde råd til at bygge værelser færdige til sine børn...)/S

Så jeg rigtigt i dagens afsnit. Satte de armaturet direkte mod gipsen? Jeg spekulerer på, hvad BKR/GVK siger om det?

steve5432 sagde:
Synes at ArgaSinckaren af en eller anden grund er blevet dårligere de seneste sæsoner. Det er ikke "interessant". Ved ikke om man simpelthen er blevet mæt af det, eller om de producerer programmerne anderledes. Det jeg irriterer mig mest over, er dette totalt meningsløse 10sekundersklip efter reklamen, der hedder "STRAX". Udfylder intet som helst formål, er det bare der for at irritere folk? At programmet også er blevet hakket i stykker med flere kortere 2-3minutters reklamepauser gør jo ikke det at se det bedre.
Når man ser på reklame-tv, er det dig, der er produktet og reklamekøberen er kunden. Det er derfor, de er blevet så gode til at koge suppe på en pind. Det handler om at holde dig foran reklamerne så billigt som muligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.