Hej.

Jeg har brug for hjælp til at gennemgå min konstruktion. Er det selvbærende spær?
Jeg vil tage en væg ned og åbne op mellem stue og soveværelse. (Se tegning)

Væggen mellem rummene består kun af 45x45 regler med enkelt gips på begge sider. Føles vel spinkelt for en bærende væg?

Vedhæfter også billeder af konstruktionstegning af spær.

I som ved lidt. Skal jeg kontakte en konstruktør, eller er den soleklar?

Tak på forhånd!
 
  • Konstruktionsritning af tagstol med detaljerede mål og angivelser, relateret til diskussion om bærende vægge i boligprojekt.
  • Konstruktionsritning af hus med plantegning, viser værelser som stue, soveværelser og badeværelse samt luftmængder. Skitse for mulig renovering.
  • Konstruktionsritning af tagstol, viser dimensioner, spændvidder og belastninger. Tekst og skala i millimeter for byggespecifikationer.
Jeg har sådan nogle takstoler, og de er selvbærende.
 
  • Synes
Birgerswe
  • Laddar…
Ja, det ser du, at den er, ved at den kun har oplægningsreaktioner i knudepunkt 1 og 5 i tabellen.
 
W witten sagde:
Ja det ser du at den er ved at den kun har oplysningsreaktioner i knudepunkt 1 og 5 i tabellen.
Tak! Altså ingen problemer med at tage væggen ned?
Ved at naboen har gjort det samme, men de har en lille (maks 10 cm) bjælke/regel. Måske mest for syns skyld...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.