3,975 læst ·
17 svar
4k læst
17 svar
Save inderdør med glas?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Jeg synes, døren ser meget fin ud. Det er måske problemet, næsten lidt for "fin" til en kælderdør.snowjim sagde:
Vi har selv tre glasdøre med to glas fra bund til top. De fungerer som terrassedør, dør til bryggers og dør på loftet til den udvendige trappe.
Da jeg indhentede tilbud på dørene, troede jeg, det ville blive billigere med glas kun i overdelen. Men tro det ej, en "halvdør" med dækket underdel ville have været dyrere.
Og disse helglasdøre giver et vidunderligt lys ind i stuen, bryggerset og skurloftet
Har nu bestilt SP12(glas hele vejen).
Årsagen til, at vi sætter en sådan dør i kælderen, er, at vores kælder er indrettet som indgangsplan bortset fra de mindre vinduer. Sådan ser plantegningen ud:

Man kan se, at der er en lille korridor mellem rum 1 og 3, og det er der, vi vil have en dør. Dog vil vi bevare en luftig følelse, så der føles en dør med glas oplagt.
Hvordan er det med lyd og glas? Er der nogen grund til at vælge tætningslister i karmen? I dette tilfælde ville det ikke være dumt, hvis det kunne skærme lidt for lyden.
Årsagen til, at vi sætter en sådan dør i kælderen, er, at vores kælder er indrettet som indgangsplan bortset fra de mindre vinduer. Sådan ser plantegningen ud:

Man kan se, at der er en lille korridor mellem rum 1 og 3, og det er der, vi vil have en dør. Dog vil vi bevare en luftig følelse, så der føles en dør med glas oplagt.
Hvordan er det med lyd og glas? Er der nogen grund til at vælge tætningslister i karmen? I dette tilfælde ville det ikke være dumt, hvis det kunne skærme lidt for lyden.
Jeg har taget tilbud fra 3 forskellige på disse indvendige døre, og på det sted, vi valgte, var de ca. 400 kr billigere med 10 glas og 100 kr billigere for 12 glas. På de øvrige steder var forskellen ca. 100-200 kr mellem 10 og 12 glas.KnockOnWood sagde:Jeg synes døren ser meget fin ud.
Det er vel måske det, der er problemet, næsten lidt for "fin" til en kælderdør.
Vi har selv tre glasdøre, med to glas fra nederkant til overkant.
De sidder som terrassedør, dør ud til bryggerset og dør på loftet til den udvendige trappe.
Da jeg indhentede tilbud på dørene, troede jeg, det ville blive billigere med glas kun i overdelen.
Men tro det eller ej, en "halvdør" med dækket underdel ville have været dyrere.
Og disse helglasdøre giver et vidunderligt lys ind i stue, bryggers og depotloft![]()
Dette er, hvad jeg forstår, enkeltglas; det er nok kun på yderdøre, man har 3 glas?
Jeg forsøgte at sælge helglaset dør herhjemme, men man syntes, at døren skulle være af samme karakter som de øvrige døre, og det må jeg acceptere
Klik her for at svare