Hej,

Da vi satte inderdørene i, lavede vi en irriterende fejl, vi regnede ikke med, at karmene ville stå på parketgulvet :(

Vi har et par forskellige løsninger, hvoraf den ene er at save omkring 1 cm af karmene og døren, men for at undgå at tage dem ned, overvejede vi at save dem på stedet. Det går jo fint at save lister og lignende på stedet med en multimaskine, men jeg er bange for, at det bliver svært med en tyk karm, hvor de to mødes på gulvene desuden har forskellig højde?

Ingen problemer med at skære en karm til på stedet. Læg et parketstykke som afstandsstykke for multimaskine eller fuksvans. Så skal døren måske også skæres til...

• Synes
Trollskidan
  • Laddar…
Ja det var sådan jeg først tænkte at gøre, men gulvenes forskellige højde komplicerer det en del.

Siger, at jeg lægger distancen på gulv A, som er det højeste, her kan jeg save 70-80% af karmen af. Nu skal jeg flytte over til gulv B for at save resten, men problemet er, at det gulv er lavere. Så i så fald skal jeg kompensere denne højde med en anden distance? Antar, at det er sådan, man må gøre?

Men skal parketten ligge i begge rum? Du behøver ikke save hele karmen af, men det er tilstrækkeligt at udskære nogle centimeter, så parketten lige præcis kommer under karmen. Sådan gør man jo, når man lægger parket på eksisterende gulv, så må tærsklen kompensere for niveauforskellen.

Ja det er parket i begge rum men men har kun lagt parket frem til tærsklen i det tilstødende rum. Desuden er det ikke altid så let at stikke parketten ind under dørkarmene, især ikke hvis det er klik gulv som skal vinkles ind (har en anden tråd om præcis dette).

S snowjim sagde:
Desuden er det ikke altid så let at stikke parketgulvet under dørkarmene, især ikke hvis det er klikgulv, som skal vinkles ind (har en anden tråd om netop dette).
Men det problem løser du jo ikke ved at save karmen af på stedet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.