Hej,
jeg har søgt rundt både på forummet og på google men ikke lykkedes med at finde info om, hvordan jeg bedst griber det an for at dele glasbetonblokke... At det skal kunne lade sig gøre står på vetros hjemmeside. Blokkene skal ikke være i vådrum, så kondens burde ikke blive noget problem, ej heller at de mister deres styrke.
Jeg har kontaktet >10 glarmestre for at få hjælp med dette, men ingen har udstyr eller viden om, hvordan det skal gøres.
Jeg har forsøgt med diamantskive på dremelen, det går ganske vist, men det tager meget lang tid, og snittene bliver ikke direkte perfekte, da skiven er så lille. Lykkedes ok med en blok, men den anden jeg prøvede på, sprang. Jeg skulle have brug for at lave ca. 10 snit i halvblokke, hvoraf 6 skal være i en 15 graders vinkel se billede.
skråt snit
Tanken slog mig at prøve med vinkelsliber og diamantskive, men har ikke turdet forsøge mig med det. Føles som om det kunne blive en potentiel livsfare med eksploderende blokke og projektiler af flyvende glas. Støvet der dannes er heller ikke det sundeste...
Hvordan ville I tage fat på dette problem? Alle forslag er velkomne bortset fra "gør det ikke"!
De siger jo selv på deres hjemmeside: "Så er det svært at få skæring til at se jævn og godt ud. Kontakt din lokale glarmester om de har en diamantklinge, der kræves.- Vetro" så det er nok ikke helt let at få det godt.
Jeg ville have prøvet med vinkelsliber og "astronautklædsel" hvis ingen af de glarmestre, du har talt med, havde et forslag til en passende diamantklinge. Hvorfor ikke kontakte Vetro og se om de har nogle mere konkrete råd.
Tak for jeres svar!
Jeg har egentlig ikke nogle krav til, at det skal blive supergode snitflader, det er snarere tidsforbruget, der gør, at jeg ikke vil fortsætte med Dremel. Jeg vil estimere, at jeg brugte ca. 45 minutter på den blok, jeg lykkedes med, lige så meget på den, der splintrede, og det føles ikke rimeligt at gøre det med 10 snit...
Det er et engangsjob, jeg skal lave, og jeg har ikke økonomi til at anskaffe mig megadyre værktøjer, kan man leje sådan en vådkap? Tip i så fald? Cramo har noget bænksave. Ville det måske fungere med en klinkersav?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.