Hej! Jeg har brug for at save et hul i et skab, der kun er 29 cm bredt. Hullet skal være til at indsætte en ventilationsanordning. Så jeg skal save et hul på ca. 15x15 cm på den højre side af skabet. Men skabet er kun 29 cm bredt, og hullet skal være i midten på den højre side. Vedlægger billede af skabet.
Hvilket værktøj har jeg brug for? Er det muligt at dreje bladet med et multiværktøj, eller findes der en håndsav, der kan bruges til dette formål?
Taknemmelig for alle slags tips.
Hvilket værktøj har jeg brug for? Er det muligt at dreje bladet med et multiværktøj, eller findes der en håndsav, der kan bruges til dette formål?
Taknemmelig for alle slags tips.
Hvis det ikke fungerer, findes der blade til multimaskiner, der er vinklet i 90 grader. Men inden da kan du bore i vinkel langs linjen, begynde med en tynd boremaskine og så forbinde hullerne med en grovere, så får du et hul med en lidt ujævn kant. Hvis du vil have det jævnt, så spar lidt mere materiale og rasp/slib det jævnt. Men jeg gætter på, at det vigtige er, at hullet ikke er for stort, og ikke hvordan det ser ud. At købe en multimaskine vil du ikke fortryde uanset hvad.
Fed info! Mange takZ z_bumbi sagde:Om det ikke virker så findes der blade til multimaskiner som er vinklet i 90 grader. Men før det kan du bore i en vinkel langs med linjen, begynd med en tynd bor og så forbinder du hullerne med en grovere, så får du et hul med en lidt ujævn kant. Vil du have det jævnt så spar lidt mere materiale og rasp/slib jævnt. Men jeg gætter på at det vigtige er at hullet ikke er for stort og ikke hvordan det ser ud. At købe en multimaskine vil du ikke fortryde uanset
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Val av llvp för begränsat utrymme
Värmepumpar -
Vilket sågblad för plywood/plyfa?
Verktyg & Maskiner -
Fönsterbyten blev till mardrömssituation för husägare på Gotland
Artikelkommentarer -
Avloppstillsyn, vad har fastighetsägaren för skyldigheter?
Juridik -
Varför konstant spolning från filtertank? (nya husägare med brunn)
Vatten & Avlopp