M.Drömmaren
Hej, Tips og råd når det gælder huse bygget af dette.
Vil gerne høre alt jeg bør tænke på inden fremvisning, Samt fordele og ulemper.

1-plan, 2012, Torpargrund
Stålkonstruktion, Pladefacade (Sandwich-element)
Pladefacade (Sandwich-element) 3-lags vinduer.
Pladetag, Luft-vand varmepumpe,
Ventilation Selvtræk

Taknemmelig for svar (y)

Torpargrund på et hus bygget i 2012 lyder mærkeligt. Hvis det er en konventionel ude-luftventileret torpargrund, synes jeg, du skal afstå. Enten er det for dårligt isoleret, eller også er der fugtproblemer.

M.Drömmaren
J justusandersson sagde:
Torparfundament på et hus bygget 2012 lyder mærkeligt. Hvis det er et konventionelt ude-luftventileret torparfundament, synes jeg, du skal undgå det. Enten er det for dårligt isoleret, eller også er der fugtproblemer.
For en, der virkelig ikke er inde i det, ville jeg være taknemmelig, hvis du kunne prøve at forklare lidt mere, men som til en femårig ;)

konventionel ude-luftventileret?
Og hvorfor undgå det så?

M.Drömmaren
Ingen sidste tips, Hvad skal jeg kigge efter især når det er denne type konstruktion? Almindelige problemer?

Skal kigge i aften. Taknemmelig for tips.

Det er jo en ret usædvanlig konstruktion for enfamilieboliger, så det er nok derfor, du ikke får så meget input ...

Som sagt, selve huset lyder jo ret uforgængeligt (og nybygget), så kig nøje på fundamentet ...

M.Drömmaren
Huset var for lille til os og i for dårlig stand indeni, så at begynde at kigge nærmere på konstruktionen behøvedes ikke. Takker jer alligevel, altid sjovt at lære noget nyt. :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.