Hej!

Har fundet riller i metaldele på taget. Nogle er gået helt igennem, mens andre bare er riller. Nu til mit spørgsmål, er det fugemasse eller en slags lim, der er bedst at bruge i dette tilfælde? Det skal jo være noget, der kan modstå vand og al slags vejr.

Da metallet er hvidt, må det gerne også være hvidt i farven.

Fandt bl.a. dette produkt. https://www.bauhaus.se/montagelim-pl400-perfekt-vit-300ml#go-to-description

Ps. Jeg ville gerne have skiftet metallet, men det sidder under panelet.
 
Billede?
 
F fribygg sagde:
Billede?
Skal se om jeg kan tage et i morgen, når det er lyst, men tænk at nogen har kørt med vinkelsliber i tyndplade. Sporene er vel 2-4 mm.
 
Plastic Pudding kemisk metall ville jeg nok se, om det kunne anvendes.
 
M MrDizzy sagde:
Plastic Pudding kemisk metall skulle jeg nok se om det gik at bruge.
Tænkte på PP, men det er et ret stort område (læs langt) og desuden i en kant/hjørne. Vil gerne have noget mere håndterbart.
 
M MrDizzy sagde:
Plastic Pudding kemisk metall ville jeg nok se, om det kunne bruges.
Mmmmmm! Plastic Pudding:p;)
 
Noramasen Noramasen sagde:
Mmmmmm! Plastic Pudding:p;)
Troede at du var mere lagd åt sortplade og blymønje...
 
  • Haha
Noramasen
  • Laddar…
S skanfals sagde:
Tænkte på PP, men det er et ganske stort område (læs langt) og desuden i en kant/hjørne. Vil gerne have noget mere let håndterligt.
Volvo ;):crysmile::crysmile:
o hvad jeg og mine venner reparerede store områder med PP og glasfibervæv da vi var 18-20.
Men du har ret i at er man uprøvet bliver resultatet ikke altid som ønsket.
 
S skanfals sagde:
Skal se om jeg kan tage i morgen, når det er lyst, men tænk at nogen har kørt med vinkelsliber i tyndplade. Sporene er vel 2-4 mm.

Tyndplade som er 5mm har 5mm corten rundt om huset og ikke fanden kaldte nogen smed det for tyndplade;)
 
A atomlab sagde:
Tunnplade som er 5mm har 5mm corten rundt huset og ikke fanden kaldte nogen smed det for tunnplade;)
Er det ikke mere sandsynligt, at TS har 0,7mm?
 
A atomlab sagde:
Tunnplade som er 5mm har 5mm corten rundt huset og ikke fanden kaldte nogen smed det for tunnplade;)
du tænker 2-4mm dybt gætter jeg
vi andre tænkte nok 2-4mm bredt
TS får rede ud
 
M MrDizzy sagde:
du tænker 2-4mm dybt gætter jeg vi andre tænkte nok 2-4mm bredt TS får rede ud
Hehe. Perspektiv og realisation;)
 
  • Synes
MrDizzy
  • Laddar…
Haha! Nu ser det ud til, at jeg har trådt på ømme tæer. Det er en pladedel på garagetaget, der skal forhindre fugt i at trænge ind. Jeg kalder det for tyndplade, men det er måske ikke den rette betegnelse. Hvordan som helst mente jeg ikke, at pladen er 2-4 mm dyb, men det jeg henviste til var sporets bredde.

Nogle ideer til, hvad man kunne tætne med? Er det bedst med en blød byggemasse eller noget, der hærder?
 
Hehe. Er det synligt fra du ser det på grunden?
 
A atomlab sagde:
Hehe. Er det synligt fra du du ser det på grunden?
Nej, det er ikke synligt fra jorden. Funktionen er nr 1. Men er det muligt at finde noget der smelter ind foretrækker jeg så klart det.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.