Kan/man gøre dette?

Tanken er at rive den eksisterende skorsten ned til gulvet på førstesalen, så forlænge med en 5m cortenrør, så jeg kommer forbi anden sal og over taget et godt stykke.

Tanken med dette er at spare plads samtidig med at man får et pænt rør i stedet for en stor murstensskorsten at kigge på.

Mvh Micke..

J
Det er kun din lokale skorstensfejer, der kan svare på det.

I visse distrikter er det ok, andre ikke... :(

Har fået svar. Det skal være helt ok i min region, Jkpg med omegn. Talte med Torpa ventilation og brandskyddskontroll AB

Nu slipper jeg en skyggefuld skorsten på overetagen, begynder at tage den ned straks. YES!!

:)

Hvor meget plads vinder du nu på dette? Er det en kæmpemur i øjeblikket, måske bliver det en gevinst. Men hvis kanalen er ret almindelig, halvsten/helsten, så skal du måske have et 150 - 200 mm rør + 60 mm netmåtte + 100 mm luftspalte samt endelig skakt af minerit. Det bliver ca. 450-500 mm bredde på en sådan konstruktion.

Men du har måske 5 andre kanaler, der også ryger, eller?

Jeg sparer godt på dette indgreb.. Skorstenen er ca. 130 år gammel. Stensat..

• Gammel revet skorsten indeni et rum, delvist blotlagt murværk, med generel slitage og skader, ved siden af grøn-blomstret tapet.
  • En gammel, delvist nedbrudt murstensskorsten, ca. 130 år gammel, med synlige stensætninger og dele af væg tapetseret med blade.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.