Hvordan bør jeg se på samling af tagspær?
Forudsætningerne er et papptag på et skur, hvor der også skal bygges en træterrasse på.
Spærdimension på tagspær og bjælke: 45x220 C24
Eventuelt skrue-lime dobbelt 45x220 som bjælker for at øge støttefladen for en eventuel spærsamling.
Konstruktionen er:
9 meter spændvidde cc 60 med en eller to bjælker som ekstra støtte. Altså 2,83m eller 4,25m fritstående afhængigt af om jeg vælger en eller to bjælker.
Er fingersamlet spær 8,5m bedre, eller er det bedre at samle spær på bjælkerne? Er det da ende mod ende med sømplade eller bræt, der gælder, eller er det bedre at overlap-samle spærene på bjælkerne?
Estetikken er ikke vigtig, ønsker at opnå bedst mulig bæreevne.
Forudsætningerne er et papptag på et skur, hvor der også skal bygges en træterrasse på.
Spærdimension på tagspær og bjælke: 45x220 C24
Eventuelt skrue-lime dobbelt 45x220 som bjælker for at øge støttefladen for en eventuel spærsamling.
Konstruktionen er:
9 meter spændvidde cc 60 med en eller to bjælker som ekstra støtte. Altså 2,83m eller 4,25m fritstående afhængigt af om jeg vælger en eller to bjælker.
Er fingersamlet spær 8,5m bedre, eller er det bedre at samle spær på bjælkerne? Er det da ende mod ende med sømplade eller bræt, der gælder, eller er det bedre at overlap-samle spærene på bjælkerne?
Estetikken er ikke vigtig, ønsker at opnå bedst mulig bæreevne.
Vil holde loftshøjden nede så meget som muligt.
Hvad tror I om dimensionerne i rammen?
Og er det nødvendigt med 2 bærende bjælker, eller er én tilstrækkelig?
Nogen der har styr på styrkeberegning må gerne svare.
Hvad tror I om dimensionerne i rammen?
Og er det nødvendigt med 2 bærende bjælker, eller er én tilstrækkelig?
Nogen der har styr på styrkeberegning må gerne svare.
Hvad jeg har forstået, er snarere bærlinjens dimension og tæthed på stolper under denne vigtigere end antallet af bærliner, eller har jeg fejl?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur skarvar jag takstolar på bästa sätt på ett förråd
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass -
Hur gör man för att på bästa och snyggaste sätt skarva klicktak? Jag lägger på ett uthus. På det stora taket är det redan gjort på ett snyggt sätt.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Bästa sättet att skarva i en kopplingsdosa?
El