Jeg har behov for at åbne en ca. 15 cm bred stribe af en gipsvæg, og rillen vil ende mellem to regler. Det ideelle ville selvfølgelig være at sikre, at striben går mellem centrum på de nærmeste regler, men det er ikke muligt på grund af at den ene regel er blokeret af en foder-dannende dørkarm. Hvordan gør man bedst for at lappe striben sammen bagefter? Er det en bredere OSB-plade bagved, der gælder, eller findes der en smartere måde?

P
Hvis det er besværligt at få OSB ind, har jeg tidligere repareret gipsvægge med enklere planker med jævne mellemrum og bare skruet fast, spartlet og malet.

• Synes
Karl_Pedal
  • Laddar…
Hvorfor ikke tage gipspladerne ned og sætte nye op?

catherineb catherineb sagde:
Hvorfor ikke tage gipspladerne ned og sætte nye op?
Karl_Pedal Karl_Pedal sagde:
Det ideelle ville selvfølgelig være at sørge for, at strimlen går mellem centrum på nærmeste regler, men det går ikke at få til pga. at den ene regel er blokeret af en foderlignende dørkarm.
Vi taler altså om en 15 x 150 cm meter strimmel på en 5 meter lang spartlet og malet væg. Jeg ser ligesom ikke, hvordan det skulle være muligt at motivere at sætte sig i en situation, hvor man skal demontere hele dørkarmen og skifte al gips for dette lille indgreb.

• Synes
S_B_O
  • Laddar…
Skulle helt sikkert prøve at få en bit OSB ind. Enkelt og hurtigt!

• Synes
Karl_Pedal
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.