I mit gamle hus er der en bjælke, der er rådnet på grund af vandskade fra taget. Bjælken, ca. 13x13 cm, fungerer som et hammerbånd, og tagspærrene hviler på den. Den er ca. 20 cm, men har fået støtte af stående regler. Jeg vil fjerne det rådne og indsætte nyt frisk træ, som jeg har købt, og derefter skrue det fast med franske træskruer. Jeg har overvejet en bladskæring ("halvt i halvt"), der er på højden, hvis I forstår, hvad jeg mener.

Hvad tænker I om at flette ind sådan her?

I betragtning af at den ligger i samlingen mellem væg og tag, er det ret trangt. Hvad skal man bruge af maskine for at gøre dette lidt hurtigt? Jeg vil helst ikke banke med stemmejern.

Kan Feins Multimaster med et sådant blad, der kan save direkte ind i materialet, være en hjælp, har den kapacitet til så groft arbejde?

Glem ikke at lime også

magnu sagde:
Glöm ikke bort at lime også
Jeg tænkte slet ikke på, at man skal lime. Hvor vigtigt er det?
For jeg tror, at det bliver svært at få plane parallelle overflader, som vel behøves for, at limen skal gøre nogen større nytte.

Hej

Jeg har nok ikke helt billedet klart for mig, men hvis det ser ud som jeg tror, så ville jeg gøre følgende...
1. Støt tagspærrene ordentligt (hvis det ikke allerede er gjort).
2. Frilæg remmen på en strækning så du overlapper mindst tre stående stolper.
3. Kapp eksisterende rem
4. Sammenføj ifølge halv i halv eller ifølge vedhæftet skitse

med venlig hilsen Wasa

• Tegning af nyt hammarband med markeringer for skarvlapp på tre punkter, over tre stående reglar.
  • Synes
Bo Rås
  • Laddar…
Hej

Det ser næsten præcis ud som du har skitseret. Hvad står der ved pilene?

skarvlap

Mener du, at en lige samling, men fastgør brædestumper eller krydsfinerstykker ovenpå og under?

Jeps, 45x120

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.