Skal salle dørkarmen ganske meget i badeværelset. Tænkte sætte en 25x16 salningsliste, derefter klædefoder. Salningslisten skal sidde stående, så det bygger 25 mm. Kan jeg trække en 30 mm dykker gennem denne ind i karmen uden at den sprækker? Kan jo ikke lime vel, for så kan jeg ikke sømme foderet på denne senere uden at den løsner?

man kan jo altid forbore, hvis det ser ud til at være et problem

Kan jeg forbore til dykkersøm? Har de noget greb da?

En lille dyckert, 1,7mm er ingen fare overhovedet at slå i. Det sprækker ikke. Undgå at slå søm nærmere end 1dm fra enden bare.

Synes det virker besværligt at bruge salningslist og klackfoder. Køb en planhøvlet fyrretræ som du kløver ned til præcis den størrelse du har brug for. Så bruger du bare almindeligt foder, nemmest og bedst.

Jeg sidder med salningslister herhjemme fra tidligere projekter, og de er også færdigmalede. Og de passer tilfældigvis præcis på mm med klackfodren, derfor tænkte jeg sådan. Har testet at holde det på plads, og det ser virkelig flot ud.
Kan jeg sømme i den nye dørkarm? Har aldrig arbejdet med en ny karm før, og den er så fin, så vil ikke ødelægge den haha.

Klart du kan sømme i karmen! Det går i øvrigt fint at lime også, hvis du føler dig mere tryg ved det.

• Synes
eppeee
  • Laddar…
Hvis man ikke vil forbore, hjælper det også at klippe sømmene, så de ikke er spidse, da skærer de træfibrene i stedet for at dele dem.

• Synes
eppeee
  • Laddar…
gunric sagde:
Vil man ikke forbore hjælper det også at klippe sømene så de ikke er spidse, da kapper de træfibrene i stedet for at dele den
Aha godt tip, vidste jeg ikke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.