Hej, jeg har en limtræsbjælke 110x400 som jeg skal save en "halvmåne" midt i bjælken. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg skal save, stiksavsblad er for korte, det er muligt at bestille ekstra lange blade men der er måske en anden metode?
Hvor langt stykke er det? Er tykkelsen der skal saves 110mm? Når det er så tykt, tror jeg, der er risiko for, at savklingen vandrer, selv hvis du får fat i længere klinger. Hvis stykket er håndterbart, vil jeg sige båndsav.
Hvor langt stykke er det? Er tykkelsen, der skal saves, 110mm? Når det er så tykt, tror jeg, der er risiko for, at savklingen vandrer, selvom du får fat i længere klinger. Hvis stykket kan håndteres, ville jeg sige båndsav.
Bjælken er 4 meter lang, og savningen, jeg skal lave, er ca. 1 meter midt i bjælken, så båndsav går ikke.
Jo, det havde vel måske gået med en stor båndsav og et par mand.
Hvis finishen på snittet ikke er vigtig, ville jeg måske bruge min elmotor sav.
Også her gælder det ligesom med øksen, at vide lidt om hvordan man håndterer tingene.
Tigersav som blev anbefalet her er jo heller ikke så dum.
Lidt dårlig finish der også, men mindst en klasse pænere end med motorsav.
Der skal være en væg mellem hus og garage, og der kommer stolper på hver side af "halvmånen". Jeg havde en bjælke til overs, så væggen bliver i samme stil som mit terrassebyggeri.
Hej, der skal sidde en dør, som er afrundet foroven og går lidt op i bjælken, hvorfor det blev en så grov bjælke er, at jeg havde den liggende derhjemme. Har en dør i muren på den anden side af huset, som er afrundet foroven, så det bliver måske godt at også afrunde døren mellem hus og garage. Der bliver altså ingen belastning overhovedet på bjælken.