Da sælgeren i butikken ikke kunne svare på mit spørgsmål, håber jeg, at der er en flisemurer eller anden kyndig her, der kan svare.

Vi skal renovere køkkenet og vil have stavmosaik på væggen, ca. 40-50 cm over bordpladen skal der være fliser, og det skal være stavmosaik, hvor stavene har forskellig højde, se billede hvis det kommer med i indlægget. Stavmosaik ser ud til oftest at komme i ark på 30x30 cm, jeg har også set 30x64 cm som den på billedet. Spørgsmålet er, om man køber 30x30 ark, kan man skære sådan et i halve og bruge ovenpå en fuldhøj række, så det bliver 45 cm, eller går det ikke når stavene er forskellige?

Det er jo ikke ligefrem billige fliser, så vi vil naturligvis have så lidt spild som muligt.

Billedet viser en rektangulær klinke med grå stavmosaik i forskellige højder fra serien Golvabia Lifestyle Grafito. Rabatmærke viser 50 % nedsættelse.
 
Hvis de 2 arkdelene bliver lige, fungerer det jo... så det er jo stavmønsteret som afgør det :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.