Hej!

Skal bygge indvendige vægge til badeværelse og soveværelse på et betongulv med gulvvarme.
Vil ikke bore i gulvet. Håber på nogle tips her, kan jo google, men måske er der nogen her, der har gjort dette.
1. Hvordan fæster jeg bedst i gulvet?
2. Skal der ligge syldepap, hvis jeg limer?
3. Hvad er bedst at have på væggen i badeværelset, OSB eller krydsfiner? Der skal fliser op.
4. Kan jeg flise direkte på krydsfiner/OSB?
Taknemlig for tips!

Det hedder måske OSB

vægge til badeværelse skal du have 45x70 reglar mindst samt 15mm plyfa og en gips. lim syllen med en montagelim skulle b
nok fungere fint til en indvendig væg, syllpapp indendørs er ikke nødvendigt. læs om sikker vand

P Patzie sagde:
vægge til badeværelse skal du have 45x70 reglar mindst samt 15mm plyfa og en gips. lim syllen med et montagelim skulle b
nok fungere fint til en indervæg, syllpapp indendørs behøves ej. læs på om sikker vand
Tak for svar men kan jeg lægge træ regel direkte på betongulv?

ja det kan du, har du så meget fugt i pladen at reglar ville begynde at mugne/rådne er noget gået meget galt. spec eftersom du har varme i pladen så antager ja at det ligger cellplast under og den er kapillærbrydende.

P Patzie sagde:
ja det kan du, har du så mycket fukt i plattan at reglar skulle begynde at mugne/rådne er noget gået meget galt. spec eftersom du har varme i plattan så antager jeg at det ligger cellplast under og den er kapillærbrydende.
Okay, om der ligger cellplast eller ej ved jeg ikke, men det må jeg vel finde ud af. Tak for hjælpen.

men uanset, om vi taler om en villa grund hvor du ikke har isolering ovenpå betonen (opreguléretgulv) så er det bare at køre.

• Synes
mossanbo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.