Jeg går og overvejer at sætte træpanel på mit murstenshus. (Mange siger, at jeg er en idiot, fordi mursten er vedligeholdelsesfrit), men uanset synes jeg, at træ er pænere, så jeg er ligeglad med, om jeg skal male lidt engang imellem.
Mit spørgsmål er simpelt: Hvordan gør jeg?, Skal jeg bare bore nogle regler fast og sømme panelen på, eller er det mere kompliceret end det?
Martin
Mit spørgsmål er simpelt: Hvordan gør jeg?, Skal jeg bare bore nogle regler fast og sømme panelen på, eller er det mere kompliceret end det?
Martin
Sådan gør jeg lige nu!
Skifter facade på et hus med pudset ytong...
50 mm cellplast direkte mod pudsen, liggende reglar 28x70 mm fastgjort på cellplasten.
Stående z panel fastgjort på 28mm reglarne.
Vil du ikke have isoleringen, så læg en afstandsstykke af plast eller tilsvarende under reglen for facadepanelet, aldrig godt at lægge træ direkte mod sten.
Skifter facade på et hus med pudset ytong...
50 mm cellplast direkte mod pudsen, liggende reglar 28x70 mm fastgjort på cellplasten.
Vil du ikke have isoleringen, så læg en afstandsstykke af plast eller tilsvarende under reglen for facadepanelet, aldrig godt at lægge træ direkte mod sten.
El Uffe sagde:Så här gör jag lige nu!
Bytter facade på et hus med pudset ytong...
50 mm cellplast direkte mod pudset, liggende reglar 28x70 mm fastgjort på cellplasten.
Vil du ikke have isoleringen så læg en afstandsstykke af plast eller lignende under regelen til facade panelet, aldrig godt at lægge træ direkte mod sten.
Ville have gjort som dig bortset fra cellplasten, uden brugt en facadeskive fra en af isolerings producenterne.
At sætte cellplast på huset og gøre det så tæt tiltaler ikke mig og nok ikke husene.
Klik her for at svare