Hej,

Har tænkt at sætte en 55" TV op på en væg.

Kruxet er, at det er en 70'er-løsning i den nye lejlighed, hele væggen er en OSB flade.

Har kørt med en regeldetektor og fundet centret af reglerne cirka 45 cm mellem hinanden. Ville gætte på, at det er 2tom2 regler, da detektoren giver udsalg for træ.

Dog kan jeg kun forankre et af de to vægbeslag i en regel, afstanden er lidt for stor til den næste regel i forhold til beslagene.

Mit spørgsmål til fagfolk er, om det er OK at skrue direkte ind i OSB-pladen med 6x60 træskrue?

Det er en Samsung the frame 55 2022 med tilhørende slim wall mount.

J
S Screed sagde:
Hej,

Har tænkt at sætte en 55" TV op på en væg.

Kruxet er, at det er en 70-talsløsning i den nye lejlighed, hele væggen er en OSB overflade.

Har kørt med en regeldetektor og fundet centret af reglarne cirka 45 cm mellem hinanden. Ville skyde på, at det er 2tom2 reglar, da detektoren giver udslag for træ.

Dog kan jeg kun forankre et af de to vægbeslag i en regel; afstanden er lidt for lang til næste regel i forhold til beslagene.

Mit spørgsmål til profferne er, om det er OK at skrue direkte ind i OSB-brættet med 6x60 træskrue?

Det er en Samsung the frame 55 2022 med tilhørende slim wall mount.
The frame er jo ikke særlig tung. Det vil være nok med ét af beslagene i en regel. TV'et hænger jo direkte mod væggen uden trækvirkning udad.
Vil man være ekstra sikker, kan man skære tapeten væk bag det dårligere beslag og lime det mod pladen også.

• Synes
Screed
  • Laddar…
Er det osb er det roligt, men det er vel ingen 70'er løsning?

hvis det derimod er masonit eller gips, kan du ikke bare skrue tv'et op uden ekspanderbeslag, mollyplugg eller noget lignende.

• Synes
Atom og 2 andre
  • Laddar…
S Screed sagde:
Mit spørgsmål til professionelle er, om det er OK at skrue direkte ind i OSB-pladen med 6x60 træskrue?
bør fungere, men vil du være mere sikker, så sæt 1x1 molly øverst i beslaget
ser ud til at være en væg fra 2000-tallet regel c/c 450 mm

• Synes
Screed og 1 anden
  • Laddar…
F fredrik.johansson sagde:
Er det OSB er det fint, men det er vel ingen 70'er-løsning?

Hvis det derimod er masonit eller gips, kan du ikke bare skrue tv'et op uden ekspanderbeslag, mollyplug eller noget lignende.
Bare en malet OSB, ingen gips overhovedet.

T tergo sagde:
bør virke men vil du være mere sikker så sæt 1x1 molly øverst i beslaget
ser ud til at være en væg fra 2000- tallet reglat c/c 450 mm
Nybygget lejlighed, så det passer nok

T tergo sagde:
bør fungere men vil du være mere sikker så sæt 1x1 molly øverst i beslaget
ser ud til at være en væg fra 2000-tallet med reglar c/c 450 mm
Undskyld, men hvad mener du med 1x1?

S Screed sagde:
Undskyld, men hvad mener du med 1x1?
en øverst i hver beslag, hvis der ikke er regel bagved at fastgøre i

• Synes
Screed
  • Laddar…
T tergo sagde:
en øverst i hver beslag hvis der ikke er regel bagved at fastgøre i
Tak, Hvilken dimension?

J Jocke Best sagde:
The frame er jo ikke særlig tung. Det kommer til at være nok med det ene beslag i en regle. TV'et hænger jo direkte mod væggen uden træk udad.
Hvis man vil være ekstra sikker, kan man skære tapetet væk bag det dårligere beslag og lime det mod pladen også.
Nej, ikke overdrevent tung nej men vil bare sikre mig om, at pladen holder til det alligevel.

J
T tergo sagde:
fx M5x37mm Metallexpander 10-pk | HARD HEAD (jula.se)
Tjek at tykkelsen på pladen passer med expanderen. Bor et hul og mål med et stykke bøjet ståltråd eller noget lignende. Tykkelsen skal matche afstanden mellem kraven på expanderen og dér, hvor bukket bliver. Sandsynligvis 10 mm, hvis det er en plade.

• Synes
Screed
  • Laddar…
Er det kun en skive, så er der ingen fordel ved lange skruer, det kan endda være det modsatte, hvis gevindene ikke går hele vejen op til skruehovedet.

• Synes
Screed
  • Laddar…
Z z_bumbi sagde:
Er det kun en plade, så er der ingen fordel ved lange skruer, det kan sågar være det modsatte, hvis gevindene ikke går helt op til skruehovedet.
Yes, det er kun en plade. Bauhaus sagde at bruge 6x60 træskrue direkte ind.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.