Jeg vil gerne sætte en krog op til loftlampe i et vævspændt loft, da den nuværende loftkrog sidder forkert i forhold til min møblering. Hvordan laver jeg et hul uden at ødelægge hele loftet? De tidligere ejere ser ud til at have gjort det i en anden del af loftet, så det burde jo være muligt.
Et vævspændt loft har en hel loftkonstruktion under med brædder, så fastgørelse til en krog går fint, men der kan være mellem 5 - 7 cm imellem, og så bliver det en lang krog (special). At lave et hul, så skrues krogen gennem vævet med en dækskive mod det, tjek om du kan afgøre mellemrumsmålene. PS nogle spændte lofter bevæger sig op og ned, når døre og vinduer åbnes og lidt vind, vævet er kun spændt mellem væggene.
Ok, men er det ikke risiko for, at vævloftet revner, når jeg laver hul? Hvis jeg forstår dig korrekt, mener du, at man bare skruer krogens gevind direkte gennem væven?J jonaserik sagde:Et vævspændt loft har et helt loft under med brædder, så fastgørelse til en krog går fint, men det kan være mellem 5 - 7 cm imellem, og så bliver det en lang krog (special). At lave et hul, så gevindes krogen gennem væven med en dæklap mod den, se efter om du kan udmåle mellemrumsmålet. PS nogle spændte lofter går op og ned, når døre og vinduer åbnes og lidt vind, væven er bare spændt mellem væggene
Klik her for at svare