Jeg har lige købt et hus & har brug for lidt hjælp vedrørende montering af indervægge.
Mit hus er fra 1925 og er bygget sammen med et gammelt bryghus. Huset er et pudset hus. Indervæggene i bryghuset er isolerede, derefter er der opsat lægter og gips. Jeg har fjernet nogle af gipsvæggene og desuden fjernet den gamle isolering. Bagved er der kun den pudsede væg. Jeg vil nu isolere og sætte nye, flotte gipsplader op.
Behøver jeg opsætte noget mellem sten/pudsvæggen og isoleringen, fx en slags plast? Hvilken type isolering skal jeg bruge? Når det kommer til gipspladerne, er der nogle specielle gipsplader, jeg skal bruge? Er der noget andet, jeg bør være opmærksom på?
Jeg er meget taknemmelig for svar, da jeg er total nybegynder, når det drejer sig om denne slags ting.
Mit hus er fra 1925 og er bygget sammen med et gammelt bryghus. Huset er et pudset hus. Indervæggene i bryghuset er isolerede, derefter er der opsat lægter og gips. Jeg har fjernet nogle af gipsvæggene og desuden fjernet den gamle isolering. Bagved er der kun den pudsede væg. Jeg vil nu isolere og sætte nye, flotte gipsplader op.
Behøver jeg opsætte noget mellem sten/pudsvæggen og isoleringen, fx en slags plast? Hvilken type isolering skal jeg bruge? Når det kommer til gipspladerne, er der nogle specielle gipsplader, jeg skal bruge? Er der noget andet, jeg bør være opmærksom på?
Jeg er meget taknemmelig for svar, da jeg er total nybegynder, når det drejer sig om denne slags ting.
Hej og velkommen til forummet....
Ja, du skriver indervægge, men når jeg læser, ser det ud til at være indersiden af ydervægge? Korrekt?
Hvis ja, ville jeg sætte isolering med papir på den ene side mod pudsen, typisk 120 mm, så ville jeg plastre indvendigt, bygge på med 45x45 mm reglar, og derefter isolere med 45 mm isolering.... så 2 lag gips, alternativt et lag OSB og et lag gips....