Skal dele et stort rum i kælderen med en væg, så det bliver to rum.
Da jeg besigtigede huset, sagde besigtigelsesmanden, at der var ret højt fugtindhold i kældergulvet, og at man ikke skulle bruge træmateriale i kælderen.
Men hvis jeg skal lave en væg, bliver det jo trælægter; skal jeg lægge fx tjærepap under den liggende lægte, som jeg stiller væglægterne på, eller skal jeg gøre noget andet? Og så tænkte jeg på at have gips på dette, men har læst her på forummet, at der kan komme skimmel på papiret på gipsen. Men hvis jeg sætter gipsen ca. 3 cm over gulvet, så den ikke har kontakt med gulvet, går det måske godt? De 3 cm kan man jo skjule med fodlisten alligevel.

MVH Anders

Brug pladeregler!

Brug stålreglar i stedet for træ, så slipper du for det problem, angående gipset så må nogen, der ved mere om det, svare.

Du svarer så langsomt mats...... 8-)

ok, men burde det ikke fungere med tagpap bag træreglen? eller kan jeg lægge noget andet bag træreglerne? har jo en masse træregler liggende.... hvad koster pladeregler så? har aldrig brugt det.

MVH Anders

MathiasS sagde:
Du svarer så langsomt mats...... 8-)
Det er fordi jeg skriver længere svar ;D

ingen som ved om det fungerer med tjärpapp bagved træreglen? eller kan jeg lægge noget andet bagved træreglerne?

MVH Anders

Problemet er jo, at du bare lukker fugten inde bag tjærepappen sådan, og så vil den sandsynligvis komme ud ved siden af desværre.

Byggede lige en væg i min kælder. Køb stålregler, det er ikke dyrt, det er nemt at arbejde med, det sviner ikke på samme måde som træ, du behøver ikke at bekymre dig om fugt. Der er sikkert også nogle ulemper, men jeg tror fordelene opvejer i kælderprojekter. Gipset burde ikke være noget problem, hvis de ikke ligger direkte på gulvet. Så bør listerne vel ikke være af træ.

om jeg havde haft så høj fugtighed i kælderen, at du ikke kan have en træbjælke, så ville jeg have undersøgt fugtproblemet først.

Køb stålskinner og sæt i bunden. Så kan du skrue op væggen som normalt... Det er jo trækontakten med den fugtige plade som er problemet. Løft gipsen 3-4 mm fra gulvet så er du sikker der med.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.