Hej!
Jeg har tommelfingeren midt i hånden, så jeg har brug for lidt hjælp fra jer mere erfarne, når det gælder at sætte et vægbeslag op. Jeg er virkelig novice, så jeg undskylder på forhånd for eventuelle dumme spørgsmål
Jeg har købt følgende vægbeslag:
https://www.clasohlson.com/se/Väggfäste-för-TV-32-60"-Exibel-Thin-arm/p/Pr385480000
Jeg har købt følgende tv:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/55-60tum/andersson-led55uhd620/1002283.9118/
Til at begynde med, når jeg begynder at læse i brugsanvisningen for vægbeslaget, er der kun to forskellige muligheder: "Til montering på trævæg" alternativt "Til montering på mursten eller betonvæg", hvilket gør mig lidt bekymret, da maxvægten for vægbeslaget er 30 kg. Vægbeslaget alene vejer 7 kg, og tv'et vejer cirka ~17-20 kg, bliver det et problem tror I? Især når vægbeslaget er drejbart tænker jeg?
Mit næste spørgsmål er vedrørende ekspansionsskruer (molly), som jeg har læst, at man skal bruge, den lille væg, som vi skal sætte tv'et på, har træregler, men jeg tror det bliver svært at sætte beslaget præcis der, hvor træreglen er, så jeg vil sætte ekspansionsskruer i stedet. Hvilke skal man vælge her? Og også, kan man bruge en almindelig skruemaskine til at bore med, eller har man brug for en boremaskine? Hvis man kan det, hvilken størrelse skal man have på boret?
Og hvis man skal sætte mollyskruerne, så antager jeg, at man skal undgå træreglen, hvis den imod forventning skulle være tæt på, hvor vi skal sætte ekspansionsskruer? Eller er det ikke et problem?
Tror det var alt til at starte med, taknemmelig for svar!
Jeg har tommelfingeren midt i hånden, så jeg har brug for lidt hjælp fra jer mere erfarne, når det gælder at sætte et vægbeslag op. Jeg er virkelig novice, så jeg undskylder på forhånd for eventuelle dumme spørgsmål
Jeg har købt følgende vægbeslag:
https://www.clasohlson.com/se/Väggfäste-för-TV-32-60"-Exibel-Thin-arm/p/Pr385480000
Jeg har købt følgende tv:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/55-60tum/andersson-led55uhd620/1002283.9118/
Til at begynde med, når jeg begynder at læse i brugsanvisningen for vægbeslaget, er der kun to forskellige muligheder: "Til montering på trævæg" alternativt "Til montering på mursten eller betonvæg", hvilket gør mig lidt bekymret, da maxvægten for vægbeslaget er 30 kg. Vægbeslaget alene vejer 7 kg, og tv'et vejer cirka ~17-20 kg, bliver det et problem tror I? Især når vægbeslaget er drejbart tænker jeg?
Mit næste spørgsmål er vedrørende ekspansionsskruer (molly), som jeg har læst, at man skal bruge, den lille væg, som vi skal sætte tv'et på, har træregler, men jeg tror det bliver svært at sætte beslaget præcis der, hvor træreglen er, så jeg vil sætte ekspansionsskruer i stedet. Hvilke skal man vælge her? Og også, kan man bruge en almindelig skruemaskine til at bore med, eller har man brug for en boremaskine? Hvis man kan det, hvilken størrelse skal man have på boret?
Og hvis man skal sætte mollyskruerne, så antager jeg, at man skal undgå træreglen, hvis den imod forventning skulle være tæt på, hvor vi skal sætte ekspansionsskruer? Eller er det ikke et problem?
Tror det var alt til at starte med, taknemmelig for svar!
* Skruemaskine plejer at fungere også til boring i lettere materialer (gips/træ el.lign.).
* Størrelsen på bor fremgår af emballagen for ekspansionspluggen.
* Brug de største ekspansionsskruer som beslaget tillader
* Ekspansionspluggen skal have fri plads på bagsiden af pladen, der må ikke være nogen regel, som forhindrer dens ekspansion.
* Størrelsen på bor fremgår af emballagen for ekspansionspluggen.
* Brug de største ekspansionsskruer som beslaget tillader
* Ekspansionspluggen skal have fri plads på bagsiden af pladen, der må ikke være nogen regel, som forhindrer dens ekspansion.
Tak for svaret!E etompau sagde:* Skruemaskiner plejer at fungere også til boring i lettere materialer (gips/træ osv.).
* Størrelse på borret fremgår af emballagen til ekspansionspluggen.
* Brug de største ekspansionsskruer som beslaget tillader.
* Ekspansionspluggen skal have fri plads på bagsiden af pladen, der må ikke være en regel, der forhindrer dens ekspansion.
Jeg bankede dog lidt forsigtigt på væggen nu, og det ser ud til, at der faktisk sidder en træregel der, hvor tv'et nogenlunde skal være. Er det at foretrække at bruge træreglen i stedet for at bruge molly direkte i gipsen?
Det som forvirrer mig lidt ifølge instruktionen er, at der ikke skal være nogen plug, hvis man sætter vægbeslaget på en træregel, er det korrekt? Kan man i så fald bruge de skruer, der følger med vægbeslaget, og skal man undlade pluggen?
Se billede nedenfor:

Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
Smid skruerne, der følger med, det plejer at være noget billigt skidt. Skru med ordentlige træskruer 6x60 eller 6x70 i reglen bagved.
Det bliver ret stor belastning på skruerne, når du hænger et 17-20 kg TV en halv meter fra væggen. Gips i al ære, men når du svinger TV'et frem og tilbage nogle gange, bliver hullet i gipspladen større og større. Jeg ville til enhver tid skrue ind i træreglen med solide skruer.
Hvis du vil sætte beslaget, hvor der ikke er en regel, kan du tage en træplade og forstærke med. Skru pladen ind i reglerne og beslaget i pladen (eller beslaget først i pladen med bolt og møtrik og derefter pladen mod reglerne)
Hvis du vil sætte beslaget, hvor der ikke er en regel, kan du tage en træplade og forstærke med. Skru pladen ind i reglerne og beslaget i pladen (eller beslaget først i pladen med bolt og møtrik og derefter pladen mod reglerne)
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur sätta upp takdosa till dcl-uttag
El -
Sopkärl och uppfart, måste jag sätta plattor?
Grund & Markarbeten -
Reparere huller, så man kan sætte nye beslag op.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Er det muligt at sætte et TV op på bjælkervægge?
Byggematerialer & Byggeteknologi