Hej
Jeg skal sætte hegn op og har slået stolper ned, 70 mm i diameter, 1,60 meter lange, og har slået dem 60 cm ned i jorden. Nu skal jeg fastgøre nettet, men hvordan gør jeg det?
Jeg købte hegnskramper og skal slå 4 stykker fast per stolpe
Men når jeg hamrer dem fast, løsner stolperne sig i jorden og bliver ustabile.
Hvordan kan jeg fastgøre nettet uden at sømme og gøre stolperne ustabile.
Findes der en skrue eller en anden måde at montere nettet på?
Findes der en slags "kramper", som jeg kan skrue ind og forhindre, at stolperne løsner sig og bliver slappe i jorden?

• Stolpe med trådnet i græs; udfordring med stabilitet ved fastgørelse af nettet, søges alternativer til hammertes fastspænding.
Du skal stå bag stolpen, så den har støtte mod din krop, når du slår i kramperne. Slå med "smældende" slag, så slaget kun driver kramperne en smule ind ad gangen. Hellere flere lette slag end få tunge slag, der får stolpen til at ryste.

Du helspiger, dvs. alle tråde, i den første og sidste stolpe. Disse kramper slås helt i, så trådene låses. I de øvrige stolper slår du ikke kramperne helt i, da nettet skal kunne bevæge sig ved temperaturændringer. Spænd nettet så hårdt du kan og stræk hjørnerne ordentligt.

• Synes
Maveric77
  • Laddar…
Tak
skal slå 40 stolper ned for hånd på tirsdag og onsdag.
Og så begynde at sætte næ.
Tak for hjælpen.
Jeg vender tilbage og skriver her, hvordan det fungerer.

• Synes
G-83
  • Laddar…
T Trelleborgbyggaren sagde:
Tak
skal banke 40 stolper i med håndkraft på tirsdag og onsdag
Og så begynde at sætte net.
Tak for hjælpen
Jeg vender tilbage og skriver her, hvordan det fungerer.
Hej
Prøvede mellem et par stolper at sætte nettet
Hvordan spænder jeg det, hvis jeg trækker for hårdt i nettet, løsner stolperne sig eller bliver skæve, jeg vil ikke have et hegnsnet, der hænger slap midt på?
Har 1,5 meter mellem stolperne
Nogen der har forslag til, hvordan jeg får nettet spændt. En bekendt sagde, at man skal sætte en plank oppe og nede, så sømme nettet på plankerne, så det ikke bemærkes, hvis det er slapt?
Andre gode løsninger?
Er bekymret for, at stolperne vil løsne sig både ved sømning og fastgørelse af nettet og derefter trække det stramt i den anden led vandret?
Stolperne er nedslået ca. 60 cm i jorden.

Du skal stræbe i hjørnerne. Jeg havde sat grovere stolper i hjørnerne. Du kan sætte et kryds med brædder mellem stolpe et og to. Jeg spændte mit net med en kædespænder med traktoren som modvægt.
Ståltrådshegn med træstolper på en græsmark ved siden af en landevej, rød lade i baggrunden. En kædestrammer spændt fast til en traktor bruges til at stramme et trådnet på en jordbund. Rød traktor spændt til et trådnet med kædespænder, rød bygning i baggrunden og grønt græs langs en grusvej.

• Synes
jonasdande og 2 andre
  • Laddar…
G-83 G-83 sagde:
Du skal stå bagved stolpen, så den har støtte mod din krop, når du slår i kramperne. Slå med "snertede" slag, så slaget kun driver krampe lidt ad gangen ind. Hellere flere lette slag end få tunge slag, der får stolpen til at ryste.

Du helspiker, dvs. alle tråde, i første og sidste stolpe. Disse kramper drages helt ind så trådene låses. I de øvrige stolper slår du ikke kramperne helt i, da nettet skal kunne bevæge sig ved temperaturændringer. Spænd nettet så hårdt du kan og stræk hjørnerne ordentligt.
Hvis man er to, kan en holde en slædehammer som modhold, når den anden spiger.

• Synes
G-83
  • Laddar…
Tak
Skal sætte store dele inde blandt træer, så ingen traktor kan køre der
Der må være to tre mennesker, som hjælper til med at trække nettet

Hvad er det du skal indhegne (eller ud)? 1,5 m stolpeafstand er spild af stolper, til fårenet er 3 m nok. Stolperne skal ikke slås ned et bestemt antal decimeter i jorden for at stå fast, de skal slås ned så langt du overhovedet kan, indtil det stopper. (Her i Småland er det som regel, når stolpeenden rammer en sten.)

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit sagde:
Hvad er det du skal indhegne (eller udelukke)?
1,5 m stolpeafstand er spild af stolper, til fårenet er 3 m nok. Stolperne skal ikke slås ned et bestemt antal decimeter i jorden for at stå stabilt, de skal slås ned så langt du bare kan, indtil det stopper. (Her i Småland er det som regel når stolpeenden rammer en sten.)
Det er en indhegning af en grund
Derfor 1.5 m mellem stolper

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.