Hej!
Kæresten fik en sjov idé til kælderrenoveringen.
Vi er i gang med at rive gulv og kældervægge ud i vores træhus med betonfundament og kælder (bygget '68), da træreglerne, der ligger mod betonen, ikke overraskende er fugtskadede. Tænkte at erstatte med klinkergulv og vægge med stålbjælker og vådrumsgips egentlig.
Men så kom ideen - det nye gæsteværelse, ville det ikke være flot at mure en indervæg op i mursten eller små kampesten og male med fugtgennemtrængelig hvid maling? Så det ser ud som om fundamentet er stensat snarere end støbt beton.
Har nogen her forsøgt sig med sådan noget, og har tips eller advarsler at videregive?
Jeg tænker, at en murstensvæg bygger lige så meget i dybden som en normal væg, og at murstenen burde lade fugt fra fundamentet slippe igennem lige så godt som klinkerne gør på gulvet.
Eller er vi fuldstændig tossede og burde opgive denne her idé direkte?
