Jeg er i gang med at renovere vores sommerhus, bl.a. sætte ny vægbeklædning og ny el.
Nu til mit spørgsmål, er der nogen der har nogle gode tips til, hvordan man sætter pladerne, så hullerne bliver perfekte dér, hvor dåserne findes. Man kan selvfølgelig måle, men er der en nemmere måde, f.eks. mærkefarve eller lignende?

Hvis du vil undgå at måle, kan du bruge en af disse:

Centreringsdon til 179 kr/par hos Jula
189032_b.jpg

Eller Hole in one Magnetsøgingssæt for 595 kr hos Jula (599 hos Clas Ohlson)
189012_b.jpg

Ved ikke noget om kvaliteten men magnetisk søger art nr 16-871 hos biltema 279:-

Magnetsøgeren fra Jula er originalen. Fungerer fremragende, når man har fået fornemmelsen. Gips er nemmest at bore. Når man fræser en plyfa eller lignende, kan man være nødt til at tage det lidt forsigtigt, da centreringen i magnetindsatsen ikke helt kan håndtere at rette op på en lidt skævt indkommende dåsefræser. Regn med at indsatsene slides...

mats_o sagde:
Vet inget om kvaliteten men magnetisk søger art nr 16-871 hos biltema 279:-
Jeg har både den og originalet - begge fungerer præcis lige godt..
Visserligen har jeg haft originalet i et flertal år og Biltemas kun nogen måned, men de ser meget ens ud (t.o.m.) samme nummer på dem.. :)

Det virker jo smart, men hvordan fungerer de?? Jeg skal have OSB + gips

Magnethullsystemet har fire moduler, der passer i dåser (to til 70 mm apparatdåser, en til koblingsdåser 80 mm og en til loftdåser) samt en magnetsøger.

Du trykker en af modulerne fast i en dåse, passer pladen foran og tager derefter magnetsøgeren og lægger den mod pladen. Den er ret stærk, og med lidt følelse i fingrene finder du centrum på dåsen. Derefter borer du med den rigtige dåsefræser i ét moment igennem hullet i magnetsøgeren, pladen og endelig modulet i dåsen, som klogt nok også har et hul. Færdig! Man behøver ikke at flytte pladen igen. Skru fast og gentag med næste lag.

Kanon, så takker jeg for rådet og går ud for at købe disse :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.