D
Hej,

Jeg har et tag i fritidshuset, hvor der tidligere har siddet gips. Store gipsplader 120x240cm. Samlingerne er forstærket med glasfiberstrimler. Revner i alle samlinger.

Jeg har nu revet gipsen ned og overvejer, hvilket indvendigt loft jeg skal sætte op.

Jeg overvejer, om jeg overhovedet har forudsætninger for at sætte et glat gipsloft op?

Spærene ligger cc80-110. På spærene ligger der 20-22mm råspont. Råsponten har skredet en del, dvs. sponten er blottet på de fleste brædder. Huset har træstomme og er bygget i 1974. Det er et fladt tag, og ved meget, meget sne målte jeg en gang en nedsænkning på op til 18mm. Den længste spændvidde på spærene er 6m.
 
Hvis det bevæger sig, er det nok bedst at vælge Huntonit frem for gips.
 
D
Jeg mistænkte det....
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.