Alfredo sagde:
Er det ikke svært at holde rent? Tænker at "saker" let sætter sig fast mellem fliserne, eller har du kant i kant?
Nix. Intet satte sig fast. Skal prøve at finde fotos af dette. Det var i min tidligere lejlighed.

Edit. Lykkedes.

• Moderne køkken med sorte og hvide elementer, indbygningskomfur, glasdøre i overskabe, grå bordplader og dekorative genstande.
Senest redigeret:
Paul-Staffanstorp sagde:
Ærligt talt forstår jeg ikke problemet... :blushing:

Der kommer råd om, hvordan man skal løse tingene på dette forum, men alligevel skal det ofte findes på alternative løsninger, som ikke er ok... :S

Hvorfor ikke bare tage imod rådene, der kommer, og gøre, hvad branchen kræver... :rolleyes:

Lim fliserne op på spånpladen med fix beregnet til dette, typ Fleixicol, men så får man et helvedes problem, hvis man en dag vil skifte fliserne...

Lim 6mm gips op med f.eks. Flexicol og sæt fliserne på dette, og så er det trods alt lidt lettere den dag, man vil skifte...

Skru 6mm gipsen meget forsigtigt fast, så skruerne ikke går for meget ind i gipsen...
Risikoen med denne proces er, at det ikke bliver så stærkt, da det kræver forsigtighed at skrue så tynd gips, og derfor anbefales det at lime den type gips...
Dog letter det, når man skal skifte fliser, og har man på fornemmelsen, at det kan blive aktuelt, så kan dette være et alternativ for nogle.
Der kom 3-4 råd, som var ret modstridende, hvilket er grunden til min undren. Men sandsynligvis er jeg dum, fordi jeg ikke forstod. Heldigt at sådanne som dig findes, så vi nybegyndere bliver opmuntret til at turde spørge om hjælp.

Paul-Staffanstorp
Merkurius sagde:
Der kom 3-4 råd som var ret modstridende, deraf min undren. Men sandsynligvis er jeg dum, siden jeg ikke forstod. Godt at sådan nogle som dig findes, så vi nybegyndere bliver opmuntret til at turde spørge om hjælp.
Det var absolut ikke personligt rettet mod dig, for det er ret ofte, at det (trods mange forklaringer fra folk, der fortæller, hvordan tingene skal gøres) alligevel skal findes på andre løsninger.

Som at lime op med silicon f.eks... ;)

Undrede bare hvorfor.

Desuden syntes jeg ikke, der var så meget, der var modstridende, da størstedelen forklarede, at man ikke bør flise direkte på spån mere end i yderste nødstilfælde, som f.eks. når man har en spånpladevæg på kortenden og ikke vil bygge på med gips, så det bliver for tykt, så man ser en tyk afslutning...

Selvfølgelig skal man turde spørge om hjælp, hvis man er usikker... Det er jo det, et forum som dette er til for, og jeg tror næppe, at jeg skræmte dig, så du blev bange for at spørge om ting... I det mindste var det ikke min hensigt... ;):blushing:

Den som ikke spørger, får intet at vide.

Det er bedre at stille 1000 spørgsmål og gøre det rigtigt, end at ikke spørge og gøre forkert om og om igen.

:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.