Jeg har en overvejelse, som jeg gerne vil have lidt meninger om...
At sætte fliser gør man jo traditionelt med fliseklæber.. Men hvad synes I om fordele/ulemper ved at sætte med f.eks. Sikaflex-221?

Klæber er jo tungt at arbejde med, bliver stift og kan ikke lide bevægelser. - Ulemper

Sikaflex-221 er elastisk, tæt, har meget god vedhæftning og er let som pokker at arbejde med. - Kun fordele.

Men ellers? :confused:

sværere at rive bort limet flis den dag man vil gøre det - ulempe.
Ellers ser jeg vel ingen ulempe, bare man fuger efter så det bliver vandsikrere.

Nonas sagde:
sværere at rive limmet fliser af den dag, man vil gøre det - ulempe.
Egentlig ikke... Det kan man jo løse med en kniv med et blad, der er langt nok til at nå bag en flise. Desuden plejer man jo ikke at kunne få fjernet fixet helt efter en flisefjernelse. Eller også følger dele af væggen med.. Hehe. Nu plejer vi ikke at sætte fliser med den hensigt at rive det ned i den nærmeste fremtid, og hvis det skulle være, så kan man jo bare rive hele gipspladen ned og skifte den. Det plejer man jo at blive nødt til alligevel, fordi at få fliser ned ofte tager en del af væggen med.

• Synes
Petitpette
  • Laddar…
P
Sikaflex'en er ikke godkendt til brug i vådrum - ulempe.
Sikaflex på tube koster sandsynligvis betydeligt mere end fix - ulempe.

ACME sagde:
Sikaflex'en er ikke godkendt til brug i vådrum - ulempe.
Korrekt, men i dette tilfælde er det ikke vådrum.. ;) Hvis jeg ikke tager fejl, er der andre limtyper, der er godkendte i vådrum? Skimmelbestandige og alt muligt andet. Men jeg ved ikke, om det må bruges alligevel.. Under alle omstændigheder, i vores tilfælde lige nu er det i et tørt rum.

ACME sagde:
Sikaflex på tube koster betydeligt mere end fix - ulempe.
Korrekt igen, lige 221 koster jo omkring 235:- pr. 300ml tube, men jeg havde tilfældigvis en bunke stående til ingen anden nytte.. :cool:

• Synes
Robols
  • Laddar…
Fix er da ikke hårdt at arbejde med! Så har du nok blandet det forkert - mere vand!. Jeg synes fix er fint at arbejde med, det er nemt at påføre, let at lægge i den rigtige tykkelse med fixkam og fliserne suger fint fast. Jeg ville ikke overveje alternativer. Jeg har dog brugt kakellim, da jeg satte en smal række fliser i køkkenet direkte på en spånplade, men det var netop fordi jeg var bange for, at vandet i fixet ville ødelægge spånpladen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.