Løsbygger
· Gävleborgs
· 2 431 indlæg
Det der er let fikset, regle op i hullet med fx 45x70 regler og sæt osb og gips på det.
Selv hvis du ikke har gjort sådan noget før, så gør du det der på under 1 dag.
Gulvet ville jeg lægge bagefter, da der er mindre risiko for skader.
Selv hvis du ikke har gjort sådan noget før, så gør du det der på under 1 dag.
Gulvet ville jeg lægge bagefter, da der er mindre risiko for skader.
Løsbygger
· Gävleborgs
· 2 431 indlæg
Måske bliver det endnu bedre at bygge en bogreol ind i væggen, så den følger den anden væg, og du slipper for at gå ind og ud igen.
Bygge en egen bogreol eller bygge en eksisterende ind? Hvilken side tænker du på? Mod gangen, hvis man skal møblere mod en væg i stuen.holmberg87 sagde:
Jeg glemte at skrive, at det er dels forskellige mål på det, der skal bygges sammen, og jeg er bange for, at det heller ikke går i en lige linje mod gangen :/
Nogle ting du vil støde på er blandt andet:
- Elektrikeren flytter på lyskontakten, måske til den modsatte side af stolpen, hvor den anden sidder?
- Loftlisterne er i vejen, hvis du skal bygge en væg der. Tager du dem ned, vil der højst sandsynligt også løsne sig maling fra liste, væg og loft, afhængigt af hvordan du eller tidligere ejere har malet. Det er muligt at bygge omkring dem, men så skal du figur-save gips, OSB, regel plus modstående loftlister. Har du ikke det rigtige værktøj, er det ikke umagen værd at prøve.
At bygge en eller anden form for opbevaring ind er ikke så tosset, men så måske ikke ind mod stuen, men den anden vej.
- Elektrikeren flytter på lyskontakten, måske til den modsatte side af stolpen, hvor den anden sidder?
- Loftlisterne er i vejen, hvis du skal bygge en væg der. Tager du dem ned, vil der højst sandsynligt også løsne sig maling fra liste, væg og loft, afhængigt af hvordan du eller tidligere ejere har malet. Det er muligt at bygge omkring dem, men så skal du figur-save gips, OSB, regel plus modstående loftlister. Har du ikke det rigtige værktøj, er det ikke umagen værd at prøve.
At bygge en eller anden form for opbevaring ind er ikke så tosset, men så måske ikke ind mod stuen, men den anden vej.
Løsbygger
· Gävleborgs
· 2 431 indlæg
Af billederne at dømme så lav en lige linje fra stuen. I hallen kan du lade væggen gå udenpå den eksisterende, så måske bliver det loft linje der også. Men hvis du ikke bliver generet af, at væggene er lidt forskellige, behøver du ikke få dem til at flugte heller.M Majahjort sagde:
Løsbygger
· Gävleborgs
· 2 431 indlæg
Loftlister osv er bedst at tage ned og lave nyt. Bare mal efter, hvis du får nogen skade, men er du forsigtig og skærer før du bryder, går det oftest godt.
Klik her for at svare