Hej,

Jeg skal lukke en døråbning. Jeg har allerede fjernet dørlisten og dørkarmen og overvejer, hvordan jeg skal sætte reglerne op. Døråbningen var nemlig ret dyb (22,5 cm, så ca. 20 cm, hvis man fratrækker gipspladerne, der skal op). Hvordan skal man regel det bedst? De fleste reglar er jo ikke i nærheden af så "dybe". Skal man sætte to regelrammer op?

195mm regel plus gips bliver ca. 219,5mm.

• Synes
Peligroso
  • Laddar…
T Tiger79 sagde:
195mm regel plus gips blir ca 219,5mm.
Da mangler der jo ca. 3cm. Bare spartle det op eller?

Opfølgningsspørgsmål: Hvordan ville I isolere? Vil gerne køre på et budgetalternativ, så havde nok tænkt mig noget i stil med mineraluld, men det bliver mange lag, hvis man skal fylde op 20cm.

Osb bag gipsen så er du hjemme! ☺️De 2-3mm som bliver pr. side kan du spartle.

Blev lidt usikker, men mineraluld findes vel i 195mm?

• Synes
Peligroso
  • Laddar…
J Johan_86 sagde:
Osb bag gipspladen så er du hjemme! ☺️De 2-3mm som bliver per side kan du spartle.

Ja, det findes i 195

• Synes
Peligroso
  • Laddar…
P Peligroso sagde:
Så mangler der jo ca. 3 cm. Bare spartle det op eller?

Opfølgende spørgsmål: Hvordan ville I isolere? Vil gerne køre på et budgetalternativ, så havde nok tænkt mig noget i stil med mineraluld, men det bliver jo mange lag, hvis man skal fylde 20 cm op.
21,95 og 22,5 bliver vel kun 6 mm?

• Synes
Peligroso
  • Laddar…
T Tiger79 sagde:
21,95 og 22,5 bliver vel bare 6mm?
Haha helt rigtigt. Hjernen var ikke helt på dupperne med konverteringen der :)

J Johan_86 sagde:
Osb bagved gipsen så er du hjemme! ☺️De 2-3mm der bliver per side kan du spartle.

Så må han tage en smallere regel, ellers bugter det ret så godt.

Jeg ville helt sikkert have sat to rammer med tyndere reglar. Isoleringen skal ikke nødvendigvis fylde rummet, det vigtige er, at du har noget, så det ikke bliver en resonansboks. Gerne mineraluld, som dæmper bedre end glasfiber.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.