Hej!

Jeg har brug for at mure en døråbning til, men jeg er lidt usikker på, hvilken type murblokke og hvilket type mørtel jeg skal bruge.

Det er en slags hule blokke, der er fyldt med savsmuld som isolering. Måler ca. 49x25cm. Væggen er ca. 25cm tyk. Jeg tror, det er den type blokke, jeg fandt liggende udendørs. Vedhæfter nogle billeder.

Hvad kaldes denne type? Kan jeg bare købe Lecablokke og bruge dem? Det er en opvarmet garage.

Er der nogen, der har nogle tips til fremgangsmåden?

• Grå murblokke stablet i en væg, muligvis beton- eller lecablokke, med tydelige samlinger og let tekstureret overflade.
  • Murblok med savsmuldsfyldning, placeret på grus og omgivet af planter i udendørs omgivelser.
J
Det ser ud til at være betonhålsten, det mures bedst med mørtel B alternativt A mørtel..
Når du murer åbningen igen, skal du indføre armering, som du borer ind i siderne på den eksisterende væg i første skifte og i hvert andet fortløbende, når du murer opad..

https://www.betonggjuteriet.se/produkter/betongvaror/betonghalsten/

J Jansson69 sagde:
Det ser ud til at være betonhulsten, det mures bedst med muremørtel B alternativt A mørtel..
Når du murer hullet til igen, så skal du have armering ind, som du borer ind i siderne på den eksisterende væg i første skifte samt i hvert andet fortløbende, når du murer opad..

[link]
Det stemmer nok. Virker det at bruge lecablokke + armering eller skal jeg have fat i betonhulsten?

J
P PixelSE sagde:
Det stemmer nok. Fungerer det at køre med lecablokke + armering, eller behøver jeg at få fat i betonhulsten?
Det går formodentlig godt, har du nogle billeder udefra?

• Grøn trædør med X-formet forstærkning mod en væg af hvide blokke. Væg og dør viser tegn på forfald og slid.
J
P PixelSE sagde:
Dårlig billede men sådan her ser det ud. Tænkte om det går at køre typ sådan her block: [link]
Ja du kan anvende Leca, men det er godt hvis du pudser udvendigt..

• Synes
PixelSE
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Ja du kan använda Leca, men det är bra om du putsar udvendig..
Takker, så går jeg med det. Hvilken type puds egner sig?

J
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.