Skal flytte en dør, se billede, så indgangen kommer i hallen, og rummet ved siden af slipper for at være gennemgangsrum. Såg op, og det ser sådan ud, huset er fra 1909, og i princippet ser alle vægge ud til at være solide med brædder. I ydervæggene er de horisontalt liggende, men her er det "mindre" planker og vertikalt. På loftet ovenover ligger ganske vist en ås, men den er blevet afskåret for længe siden i midten af huset for at give plads til skorstenen, og jeg tror dermed ikke, den bærer så meget af taget. Eller tager jeg fejl? Taknemmelig for svar og synspunkter.
Umuligt at vide med den info vi har. Billeder af loftet ville hjælpe en del
Der ligger en ås ovenover væggen, som jeg tror skulle have en samlende funktion. Den er dog afskåret, da gennemføringen for emhætte og ventilation blev lavet, så den samlende funktion er nok væk. Ingen stag går fra åsen op til taget. Se billeder.
sådan her skal det være ovenpå de stående "stockarna" skal der gå en liggende også.
er det kun vinden ovenover, så skal det fungere
Åbnede på den anden side, og der er det liggende stockar. Der er en liggende ovenpå disse (på vinden) men intet andet end vind. Forstår jeg dig rigtigt, at det er muligt at sætte en dør?