Hej
Jeg skal sætte brystpanel op i køkkenet, og har nu et problem...
Panelet skal sømmes og jeg har ingen vandrette regler.
Der er IKKE plads til at sætte nogen regel udenpå gipsen, ikke engang et sømlekt...
Nu har jeg brug for hjælp fra jer KLOGE og SMARTE gør-det-selv-folk og fagfolk/kvinder, hvordan jeg skal løse mit problem.

Jeg formoder, at du har en regel nederst på væggen og lodrette reglar c-c 60, og at du øverst på brystpanelet skal have en krone liste.
Søm panelet fast nederst. Klem det derefter fast deroppe med krone listen. Krone listen skruer du i de lodrette reglar. Spartel hullerne, hvis du skal male, ellers må du proppe dem. Man kan også vælge en dekorativ skrue.

Hvis der imod forventning ikke er en fals på bagsiden af krønlisterne (så den går ned foran overkanten på panelbrædderne), er det jo tid til selv at fræse en sådan.

MVH
Ronnie

Overvejer og grubler... :-)

Er det ikke muligt at lime dem på væggen? Eller sømme i underkanten og limstribe i overkanten?

Er der ikke engang 3mm tilovers? I så fald kunne du jo bygge "færdige" panelsektioner på f.eks. masonit, som passer til regelafstanden.

Jeg tjekkede med byggemarkedet, og de mente, at jeg skulle sømme panelet og ikke lime det. pga at visse paneler kan være lidt snoede, og det kan man jo rette op på, hvis man sømmer (tvinger det på plads)

En kombination af andersmcs og it-snubbens forslag er nok ikke så dumt, altså lime, sømme ned og klemme fast med en liste øverst.

Hvorfor ikke dobbeltklæbende tape? ;)

Ærligt talt er der kun én seriøs måde at løse problemet på, hvis du skal have rigtig panel.

Sav en strimmel af gipsen ved gulvet og derefter flere strimler på passende afstande. Jeg har brugt en bajonetsav til formålet. Sav ikke de vertikale regler over. Skru eller søm skråt fast horisontale regler mellem de vertikale regler, gerne i niveau med den tilbageværende gips. Vedlægger skitse

• Rektangulært diagram af vægkonstruktion med nye tværgående spær, mærket "Ny spikregel".
naresjo sagde:
Kikkede med byggemarkedet, og de mente, at jeg skulle sømme panelet og ikke lime
fordi nogle paneler kan være lidt vridne, og det kan jo fixes, hvis man sømmer (tvinger det på plads)
Hvis de vil tvinge vridne paneler på dig, så gå et andet sted. Der er ingen grund til, at du skal betale for bundskrab. Vælg dine paneler omhyggeligt uanset hvad der bliver sagt.

Limer du med det rigtige lim, så sidder de som bjerget. Naturligvis også afhængig af underlaget.

Er enig med it-fyren!

Jeg limede vores perlestaff på gipsplade med almindelig trælim - fungerede fremragende! Vredne panelstykker sorteres naturligvis fra på forhånd. Det går fint at fastgøre med en søm i noten hist og her, indtil limen er tørret.

/Ingeniøren

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.