Hej!

Ny her!

Uklart om jeg er i den rette kategori men moderator kan flytte indlægget ellers

Vi købte et hus for ca. 4 år siden.
Bygget 76.
Nogen gang efter 76 byggede ejerne før til en (som de brugte det til) frisørsalon.
De forlængede altså garagen ca. 4 meter (fladt tag)

Vi har nu brugt rummet som opbevaring og ikke direkte "tænkt så meget" på rummet.

I foråret var jeg oppe og kiggede lidt på garagetaget og konstaterede da en svaghed på taget over tilbygningen.
Kiggede derefter inde og ja, indendørstaget hænger...

Skiftede i sommer taget på huset og benyttede samtidig lejligheden til at skifte panelen rundt om garagetaget.
Så jeg kunne se tagspærerne.

Tagspærerne på garagen er "rigtigt" bygget med pressede sømplader.
Tagspærerne over tilbygningen er udformet på samme måde, men med påsømmede brædder i stedet for sømplader.
(Se billede) de to spær til højre er garagens original. Og de til venstre er tilbygningen. Lidt svært at se måske, men zoom lidt...
Mit hoved siger mig at spærerne over tilbygningen er mangelfuldt byggede.

Jorden omkring er et lille sumpet område (gammel søbund)

1,5-2,5 meter til fast bund.

Desværre tror jeg at de sparede på noget da de gravede ud for tilbygningen, da tilbygningen har sat sig.
Tilbygningen hælder med ca. 1cm/m.

Visst kan man rette op gulv og vægge, men ved jo ikke om det fortsætter med at synke?

Hvad siger I?
Kunne man tage dette til skjulte fejl eller må jeg bebrejde mig selv for ikke at have opdaget det hele ved købet?

Sælgerne gennemgik huset ved købet men står intet om dette, så vidt jeg husker.

Tankar og tips til løsninger?

God weekend
 
  • Garagetak med synlige spær og isolering, værktøj og materialer ligger spredt på taget, omgivet af grønne træer og et nabolags hus.
  • Fladt garagetag med huller, isoleringsmateriale og spær synlige. Trærammer omkring taget og blå presenning i baggrunden. Frodig have og nabohuse bag.
  • Rødt hus med sort tag og en forlængelse til venstre med fladt tag. Stiger og værktøj ses nær udvidelsen.
S
Du behøvede jo bare op på taget for at konstatere svækket, deraf aldrig en skjult fejl.

overvej OM du overhovedet skal gøre noget ved det i stedet.
 
  • Synes
SvanteC
  • Laddar…
Jo klart, om det nu var en svacka der da (hvilket det burde have været) man ved jo aldrig

Er jo ikke skidesjovt at rette op på taget inde og det så synker sammen endnu mere og i værste fald styrter ind til sidst
 
S
Rooth07 Rooth07 sagde:
Jo klart, om det nu var en svacka där då ( vilket det borde varit) man vet ju aldrig

Er jo ikke skidesjovt at rette op på taget inde og det så synker yderligere sammen og i værste fald styrter sammen til sidst
Mål og sæt en markering eller skriv ned målet, mål igen næste år, så får du se om der ændres noget.
 
Har jo sikkert lidt med snemængder og andet at gøre ‍♂️
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.