Hej,
Jeg er ny på dette forum. Så I må undskylde, hvis jeg ikke bruger eksisterende tråd om at ophænge i letbeton..

Jeg skal som sagt ophænge i letbeton for at sætte råspont på væggene. Reglarne er 22x70, dette for at rummet ikke skal krympe alt for meget..
I dag begyndte vi så at sætte reglarne op... eller ja, det blev kun EN eneste regel, da vi ikke fik det til at sidde fast i letbetonen..
Det vi har forsøgt at fæstne med er sømplug 6x80mm, hvis jeg husker rigtigt.. Fæstet er som sommerdæk på blank is... dvs NULL!! Vi har også prøvet med plug uden nogen videre succes...

Så sømplug føles jo helt værdiløst.. eller er det os, der gør noget forkert?

Hvad fanden skal man gøre? Det føles som om intet kan fæstne i denne letbeton... :(

Er taknemmelig for hurtige og gode svar.. :)

/Tofflan

Er du for voldsom med boret, kan hullet blive større i diameter end beregnet.
Prøv med en størrelse mindre bor.

Glemte at skrive det... det har vi allerede testet.. :)

Kan du ikke fastgøre regelverket i gulv og loft bare?

Stefan N sagde:
Kan du ikke fastgøre regelværket i gulv og loft bare?
Han har ikke reglar! Hans virke er 22x70 dvs snarere glespanel.

hecke sagde:
For mig har det fungeret med Essve Lättbetongskruvar. De ligner kraftige træskruer og behøver hverken plug eller forboring. Sidder som klippen. Brugt dem til at fæstne et trappegelænder.

[link]
Ja, disse rakkerter fungerer fremragende både i leca og i siporex/lättbetong.

Et alternativ til dette er Essves facadeplug. Den holder meget godt, men kan muligvis opfattes lidt grov til fin detaljer indendørs. Jeg har træfacaden udvendigt fastgjort med disse.

Jeg vil også gerne tippe trådskaberen om at lime reglerne. Kommer til at sidde som klippen.

Tak for gode tips!
Vi har taget kontakt med Essve.. Så nu kører vi med deres skruer plus at vi kommer til at lime reglerne... Så forhåbentlig får man ikke en indervæg som sengekammerat efter renoveringen.... :)

Jeg vender tilbage, når vi har genoptaget byggeriet.

/TofflaN86

Ved ikke hvor i Stockholm du bor, men både Fredells i Sickla og Woody Huddinge har et godt udvalg af Essve-ting.

MathiasS sagde:
Ved ikke hvor i Stockholm du bor men både Fredells i Sickla og Woody Huddinge har godt sortiment på Essve-ting.
Jeg bor lige ved siden af Fredells ;) Genoptager byggeriet i morgen ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.