Hej!
Vi har et sådant problem rundt huset. I 2016 lavede den forrige ejer omdrænering og brugte da isodrän.
Spørgsmålet er, hvad vi skal gøre eller mistænke. Isodrænen øverst ser ud til at være "opspist", hvis jeg nu kan forklare det ordentligt. Vedlægger billeder for at gøre det tydeligere.
Skal vi kontakte forsikringsselskabet?
Er der nogen sød, der kan hjælpe os med at forstå, hvad der er sket, og hvad vi kan gøre ved problemet?
Hilsener,
Bekymret villaejer.
Vi har et sådant problem rundt huset. I 2016 lavede den forrige ejer omdrænering og brugte da isodrän.
Spørgsmålet er, hvad vi skal gøre eller mistænke. Isodrænen øverst ser ud til at være "opspist", hvis jeg nu kan forklare det ordentligt. Vedlægger billeder for at gøre det tydeligere.
Skal vi kontakte forsikringsselskabet?
Er der nogen sød, der kan hjælpe os med at forstå, hvad der er sket, og hvad vi kan gøre ved problemet?
Hilsener,
Bekymret villaejer.
Det der kan umuligt være korrekt udført, isodrænet skal dækkes af et stykke fiberdug, der fastgøres med en plastliste øverst. Listen skal desuden altid ligge under jordoverfladen(ca 10cm) for ikke at blive beskadiget af UV-stråling. Forseglingen mod listens top ser også halvhjertet ud.
Ved ikke om forsikringsselskabet bekymrer sig, men det skader ikke at spørge. Ellers er det nødvendigt at grave op og gøre det rigtigt.
Ved ikke om forsikringsselskabet bekymrer sig, men det skader ikke at spørge. Ellers er det nødvendigt at grave op og gøre det rigtigt.
Tak for svaret. Kan det bruges med den skjulte fejlforsikring?P Prodigys sagde:Det der kan umuligt være udført korrekt, isodrænet skal dækkes af et stykke fiberdug, som fastgøres med plastlisten øverst. Listen skal desuden altid være under jordoverfladen (ca. 10 cm) for at undgå skader fra UV-strålerne. Tætningen mod listens top ser også halvdårlig ud.
Jeg ved ikke, om forsikringsselskabet bekymrer sig, men det skader ikke at spørge. Ellers er det til at grave op og gøre det om korrekt, der gælder.
Klik her for at svare