Har et entrégulv, som vi har brudt op og sænket/savet ned bjælkelaget fra 195mm til 170mm. Det er seks stykker reglar (60cc), der er sænket.
Vi målte på begge sider af reglarne og brugte en ridsnor, satte en støtteregel og savede med en cirkelsav.

Men nogle blev alligevel savet op til 5mm for meget nogle steder, og omvendt, så det varierer en del over hele overfladen.

Har nogen et godt tip til, hvordan man nemmest udjævner dem (så godt som muligt)? Kan man fylde med noget andet end masonitstykker, hvor der er savet for meget (tænker en slags hård spartelmasse)?

Nu holdt jeg en pause... har brugt en elhøvl, hvor linjen stadig er synlig og målt, så det passer, men det er jo så mange steder... føler, at når jeg er færdig, har jeg sænket reglarne 10cm :)

Lidt info, jeg fortsætter med masonitbiter...halvdelen færdig nu. Der er nok ingen genveje.

En variant ville have været at bruge et par tvinger og en lige brædder eller lignende, som du spænder fast på reglen som støtte til rundsaven. Gør det helt klart nemmere. Lidt som dyksavsprincippet.

For at nå det rette niveau, hvor du har fjernet for meget, kan du fastgøre lægter på siden af gulvreglarne. Dvs. hvis det er længere strækninger.

Hvis man vil spartle det op, så fungerer almindelig plasticpadding til mere, end man tror altså

mandus sagde:
For at komme op i det rigtige niveau, hvor du har fjernet for meget, kan du sømme på reglar på siden af gulvreglarne. Altså hvis det er længere strækninger.
Godt forslag!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.