Hej!
Jeg skal sænke loftet i hele lejligheden, som er ca. 78 kvm. Jeg vil undgå at bruge borehammer, da det larmer meget. Hvordan ville en boltpistol fungere her, mærke hilti dx6. Dobbeltgips skal bruges i loftet.
Jeg skal sænke loftet i hele lejligheden, som er ca. 78 kvm. Jeg vil undgå at bruge borehammer, da det larmer meget. Hvordan ville en boltpistol fungere her, mærke hilti dx6. Dobbeltgips skal bruges i loftet.
Elektronikgal
· Västra Götaland
· 671 indlæg
Fungerer fremragende, det er jo dog ikke "stille" det heller, men kortere lydintervaller helt klart. Vælg søm og ladning efter underlaget, så du får god penetration 
Elektronikgal
· Västra Götaland
· 671 indlæg
Men er det beton i loftet i dag? Det som du skal skyde op dine hænge i?
Elektronikgal
· Västra Götaland
· 671 indlæg
Men hvorfor skal du have dobbelt gips i loftet? Kan du forklare mere? 
Elektronikgal
· Västra Götaland
· 671 indlæg
Du vil kunne udsætte dette, men hvis du ikke allerede ejer en sådan pistol, er det nemmere at bruge en slagboremaskine... bare køre spikplugg...
Elektronikgal
· Västra Götaland
· 671 indlæg
Både ja og nej, det afhænger af om du får kombinationen søm/skud til at fungere, som vi skrev tidligere. Ældre beton har tendens til at blive lidt porøs på grund af hårdhed og dermed kan det være svært at få det til at bære. Men hvis det bider, så bider det. Hvert fastgørelsespunkt vil ikke få så mange kg i vægt, men er du bekymret, kan du jo regne på det. Jeg ville dog vælge slagboren, da det garanteret virker. (Har nogle 10 000 skud bag mig med en lignende pistol)A andrejaaa sagde:
Jeg havde brugt borehammer, men den larmer så meget, da jeg har virkelig mange huller at bore. Er ikke bor og slag hammer det samme?Henrik.woll sagde:
Både ja og nej, afhænger af om du får til kombien søm/skud som vi skrev tidligere. Ældre beton har tendens til at blive lidt porøs på grund af hårdhed og dermed kan det være svært at få det til at bære. Men bider det, så bider det. Hvert fastgørelsespunkt kommer ikke til at få så mange kg i vægt, men hvis du er bekymret, kan du jo regne på det. Jeg ville dog gå med slagboren, da det garanteret virker. (Har nogle 10.000 skud bag mig med lignende pistol)