Hej!
Jeg skal sænke loftet i hele lejligheden, som er ca. 78 kvm. Jeg vil undgå at bruge borehammer, da det larmer meget. Hvordan ville en boltpistol fungere her, mærke hilti dx6. Dobbeltgips skal bruges i loftet.
 
A
fungerer fremragende, hvad er det for en type tag?
spiller nemlig rolle hvilke skud du skal bruge.
 
Fungerer fremragende, det er jo dog ikke "stille" det heller, men kortere lydintervaller helt klart. Vælg søm og ladning efter underlaget, så du får god penetration (y)
 
  • Synes
krojs
  • Laddar…
A Aunty sagde:
fungerar utmärkt, hvad er det for typ af tag?
spiller nemlig rolle hvilke skruer du skal bruge.
Gips tag med stål profiler, og i og med at det er dobbelte gipsplader er bange for at søm ikke holder og taget kollapser.
 
  • Synes
tobben87
  • Laddar…
Men er det beton i loftet i dag? Det som du skal skyde op dine hænge i?
 
A
A andrejaaa sagde:
Gips loft med stål profiler, og da det er dobbelte gipsplader er bange for at søm ikke holder, og loftet falder ned
du kan ikke bruge den angivne hilti pistol på et gipsloft.

forklar mere hvad du har tænkt dig at gøre og hvorfor
 
  • Synes
Henrik.woll
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll sagde:
Men der er beton i loftet i dag? Det som du skal skyde op dine hænge i?
Præcis
 
A Aunty sagde:
du kan ikke bruge angiven hilti pistol på et gipsloft.

forklar mere hvad du har tænkt dig at gøre og hvorfor
Det er betontag, skal lydisolere taget
 
Men hvorfor skal du have dobbelt gips i loftet? Kan du forklare mere? :D
 
Henrik.woll Henrik.woll sagde:
Men varför ska du ha dubbel gips i taket? Kan du förklara f
Henrik.woll Henrik.woll sagde:
Men varför ska du ha dubbel gips i taket? Kan du förklara mer? :D
Ska ljudisolera taket
 
Du vil kunne udsætte dette, men hvis du ikke allerede ejer en sådan pistol, er det nemmere at bruge en slagboremaskine... bare køre spikplugg...
 
Henrik.woll Henrik.woll sagde:
Du kan udsætte dette, men hvis du ikke allerede ejer en sådan pistol, er det lettere at bruge en slagboremaskine.. bare brug sømplug..
Kan lejes for billig penge, spørgsmålet er om sømmet holder lige så godt som plug og skrue
 
A andrejaaa sagde:
Findes at leje for billig penge, spørgsmålet er om søm holder lige så godt som plug og skrue
Både ja og nej, det afhænger af om du får kombinationen søm/skud til at fungere, som vi skrev tidligere. Ældre beton har tendens til at blive lidt porøs på grund af hårdhed og dermed kan det være svært at få det til at bære. Men hvis det bider, så bider det. Hvert fastgørelsespunkt vil ikke få så mange kg i vægt, men er du bekymret, kan du jo regne på det. Jeg ville dog vælge slagboren, da det garanteret virker. (Har nogle 10 000 skud bag mig med en lignende pistol)
 
Henrik.woll Henrik.woll sagde:
Både ja og nej, afhænger af om du får til kombien søm/skud som vi skrev tidligere. Ældre beton har tendens til at blive lidt porøs på grund af hårdhed og dermed kan det være svært at få det til at bære. Men bider det, så bider det. Hvert fastgørelsespunkt kommer ikke til at få så mange kg i vægt, men hvis du er bekymret, kan du jo regne på det. Jeg ville dog gå med slagboren, da det garanteret virker. (Har nogle 10.000 skud bag mig med lignende pistol)
Jeg havde brugt borehammer, men den larmer så meget, da jeg har virkelig mange huller at bore. Er ikke bor og slag hammer det samme?
 
A andrejaaa sagde:
Jeg ville have brugt borehammer, men den larmer så meget, da jeg har virkelig mange huller at bore. Er ikke boret og slaghammer det samme?
Borehammer (Rotary Hammer Drill) med SDS-bor er meget mere effektiv og borer dine huller sikkert 10 gange hurtigere end med slagbor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.