Skal renovere badeværelset, og en del af det bliver at sænke loftet og indfælde spots. Badeværelset er relativt lille, 230x140. Tanken er, at jeg limer og plugger primærregler (https://www.bauhaus.se/norgips-primarregel-45) rundt omkring i væggene (en betonvæg og tre letbetonvægge) og derefter sekundærregler (https://www.bauhaus.se/norgips-sekundarregel-45-85) på tværs cc45. Nu til spørgsmålet; fastgør man sekundærreglen nedefra med selvborende skruer? Bliver skruehovederne et problem, når der skal lægges gips? Eller skruer man sekundærreglen fast i overkanten i den lille "flange", der stikker ud?

Kom gerne med forslag ellers! Tak på forhånd!

Du skal altså skrue sekundärprofilerne i det gamle tag, hvis jeg har forstået det rigtigt. Så kan du gøre som du har skrevet bortset fra, at du ikke skal have primärprofiler som ramme, men i stedet en almindelig skinne. Primären bruger man som "balk" hvis sekundärerne hænger frit.

Tja, jeg havde tænkt mig at sænke loftet nogle cm for at el skal kunne trække slange der, derfor tænkte jeg at stoppe en ramme i væggene og lægge sekundærreglerne i rammen, altså vil de kun blive fastgjort i rammen, vedhæfter et billede af hvordan jeg tænkte...men jeg tænker at jeg ikke kan skrue dem nedefra da gipsen kommer til at ride på skruehovederne som fastgør sekundærreglerne sammen.

• Diagram af en sænket loftkonstruktion med sekundære bjælker, monteret på en ramme for at skjule elektriske ledninger.
Z Zingow sagde:
Nja, jeg havde tænkt at sænke loftet nogle cm for at el skal kunne trække slange der, derfor tænkte jeg på at proppe en ramme i væggene og lægge sekundærreglerne i rammen, altså vil de kun blive fastgjort i rammen, vedhæfter et billede af hvordan jeg tænkte...men jeg tænker at jeg ikke kan skrue dem nedefra da gipsen vil ride på skruehovederne som fastgør sekundærreglerne
Z Zingow sagde:
Nja, jeg havde tænkt at sænke loftet nogle cm for at el skal kunne trække slange der, derfor tænkte jeg på at proppe en ramme i væggene og lægge sekundærreglerne i rammen, altså vil de kun blive fastgjort i rammen, vedhæfter et billede af hvordan jeg tænkte...men jeg tænker at jeg ikke kan skrue dem nedefra da gipsen vil ride på skruehovederne som fastgør sekundærreglerne
Sæt en 70 skinne rundt om. 25 mm sekundære i stedet for 45 mm og en primær på midten som forankres i loftet på et eller to steder. Skruehovedet, som du overvejer, kan du tage en 13 mm pladeskrue med tyndt hoved.

Rækker med 50 skena hvis du ikke har alt for dybe spots, det plus 25 hattar så har du en dybde på ca. 60mm max for spots, plads til flexslang og bygger ned minimalt(y)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.