Hej! Vi skal lige til at begynde med det første rum på overetagen og har følgende spørgsmål.

Hvis man fjerner gipsen i loftet på vores 40-tals-villa, finder man træpanel, og på den anden side af træpanelet finder man spånisolering, spær og loftrummet.

Vi overvejede at sætte en dampspær på træpanelet i loftet (på den varme side i rummet) og banke listepanel op for at få plads til ledninger til el og internet samt indbyggede loftdåser. Gips skrues derefter fast på listepanelet.

I dag findes der ingen dåser i loftet, men VP-rør er trukket kryds og tværs på loftet, og hvor en loftlampe skal hænge, stikker VP-røret ud gennem loftet, og lige ved siden af er der skruet en separat krog i. Det føles ikke specielt luksuriøst.

Dels kan jeg ikke lide kabelføringen over loftet, og dels kunne jeg godt tænke mig rigtige, indbyggede loftdåser med lampeudtag og krog.

Sagen er den, at der er lige under 240 cm i lofthøjde, så jeg vil sænke så lidt som muligt!

Så det store spørgsmål er, hvor lidt man kan sænke loftet, uden at elektrikeren bliver irriteret?

Med venlig hilsen, Carl-Johan
 
22mm, kan få jakke ur lidt for takdosorna...
 
Hvis jeg tolker svaret korrekt, vælger jeg 22 mm glespanel og derefter standardgips, hvilket sammenlagt bliver 35 mm?
 
carl-johan sagde:
Om jag tolkar svaret rätt så väljer jag 22 mm glespanel och sedan standardgips, vilket sammanlagd blir 35 mm?
Ja det skal virke...

Men som altid bør du tjekke med elektrikeren, så han ikke har en dårlig dag:S

Jeg har selv glesat med 22 mm og monteret en lav loftdåse, uden problemer. Rørene er jo normalt 16mm.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.