Hej,
Jeg har brug for lidt hjælp og ville være taknemmelig, hvis I kunne svare.
Jeg vil bruge 20w/12v møbelspotlights, der er 2 cm dybe og kun har brug for 5 cm luftspalte.
Planlægger at have 6 st i et rum, der er 11 kvm.
Jeg vil opregle med 45x70 og med gips på 1,3 cm, ved at det kun bliver 5,8 cm - 2 cm = for lille luftspalte, men har lavet tests, og det bliver ikke så varmt som I tror efter 1 cm over armaturet.

1. I hvert fald skal jeg måske vende reglen, så det bliver 70 mm lavere, er det ok???
For det bliver da 7+1,3 cm lavere loft, for måske senere at være på den sikre side, når man vil skifte til stærkere spotlights i fremtiden.
Jeg vil ikke krydse reglerne dobbelt, så det bliver 45 gange 2.

2. Skal man sætte reglerne helt ind til væggene, eller er det som at lægge gulv og have lidt mellemrum???

3. Jeg skal bruge brun plug på 40 mm og bore med et 8 mm bor, passer det??
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=53810198
Hvilke skruer skal jeg bruge, der skal gå gennem reglen og derefter i pluggen, hvis jeg nu skal have 4,5 cm eller 7 cm høj regel???

Tak så meget

90 respektive 120 mm skrue. Bor op i reglen, så det trækker i pluggen.

Som jeg ser det, har du to valg. Enten sænker du loftet med 70 + 13 mm, dvs. vender på reglarne. Eller så leder du efter spots, der ikke kræver så meget fri plads. Der findes 12V 20W, som kræver så lidt som 20 mm.

Jo det er det jeg mener, jeg kommer til at have 20w 12v fra hide a lite, som ikke kræver så meget, men endda måske man skal lave 70+13mm og kan skifte til stærkere spots i fremtiden, hvis der bliver behov for det.
Ellers vil jeg jo have 45+13mm.

Servicesnickarn, tak for info, men hvis jeg nu skal have 45mm regel + 40mm plugg, bliver det så ikke maks 8,5cm skrue???
Kommer jo ellers til at stikke ud fra reglen.
Og hvad mener du med at "Bore ud reglen så det trækker i pluggen"???

Skal jeg bore med en 8mm bor lige igennem reglen mener du???

Tak for de hurtige svar jeg fik fra jer.

Det er ikke lige så farligt, hvis spotterne sidder tæt, når det er betontag. Det ville være for lampens levetid, da den bliver for varm. Skal skrue og plug anvendes, borer man lidt længere end pluggen er lang og vælger en lidt længere skrue, så toppen på skruen går igennem toppen på pluggen. Altså 45 regel + 40 plug + (mindst 5 eller mere) gør, at skruen bliver mindst 90mm. Skruen antager jeg bliver omkring 5-6 mm bred, og det er et sådant hul, du borer i reglen, for det er jo meningen, at skruen skal sidde fast i taget og ikke i reglen. Hvis du borer 8mm, behøves større skive for at skruehovedet skal trække i træet.

Så jeg borer med 8mm i betonen for pluggen, og så tager jeg en 90mm lang 5-6mm skrue med en skive under skruehovedet, passer det???

Tak

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.