Jeg har tænkt mig, at når jeg nu påbegynder en større renovering, så skal jeg sænke lofterne med ca. 10 cm for nemt at kunne trække ny/mere el, da jeg alligevel har 2.50 i lofthøjde samt installere spots.

Min tanke er, at jeg skruer 45x70 op i loftet langs med eksisterende gulv/loftbjælker for overetagen og så skruer jeg 28 x 70 op med CC30 i disse og derefter gips/loftbeklædning i disse. Er det sådan, det bør gøres, eller er der en anden måde, der måske er bedre?

Ola78
Så som du beskriver det bør kunne fungere, tænk bare på at du sørger for at du har tilstrækkelig lang skrue når du sætter dine 45*70 reglar. Risikoen er ellers at vægten af gipsloftet trækker reglarne ned, en tommelfingerregel når det gælder skruer er at skruens længde bør være 2 gange tykkelsen på det som man skal skrue op. Søm plejer tommelfingerreglen at være 3 gange tykkelsen.

Jeg vil gerne have isolering i rummet også. Bliver en finfin skorsten ellers ved ev brand

Tænk på, hvor spottene skal sidde, inden du bestemmer, hvor regler og glespanel samt ledningsføring skal gå. Det gjorde jeg ikke...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.