Hej, jeg tænkte på at sænke mit stue-loft, ca. 23 kvm, og derefter sætte spotlights op.
I øjeblikket har jeg gipsloft, mit spørgsmål er da: Skal jeg rive det nuværende gipsloft ned og sætte nye reglar eller kan man sætte reglar på det eksisterende gipsloft og sætte nye gipsplader på de reglar bagefter? Søger en enkel og holdbar løsning
Venlig hilsen
I øjeblikket har jeg gipsloft, mit spørgsmål er da: Skal jeg rive det nuværende gipsloft ned og sætte nye reglar eller kan man sætte reglar på det eksisterende gipsloft og sætte nye gipsplader på de reglar bagefter? Søger en enkel og holdbar løsning
Venlig hilsen
Klart at du kan sætte reglar og gips udenpå nuværende loft, men det sænker jo rumshøjden med mindst 5 cm.
Der findes sandsynligvis spots, der er godkendt til at sætte i gips uden så meget luft omkring. Har du mulighed for at trække kabel i/over det eksisterende gipsloft?
Der findes sandsynligvis spots, der er godkendt til at sætte i gips uden så meget luft omkring. Har du mulighed for at trække kabel i/over det eksisterende gipsloft?
Tænkte køre med 45x45mm reglar og 11-13 mm gipsplader på dem. Nej, jeg kan ikke trække kabel ovenfor det eksisterende loft. Reglarne som kommer sættes op, de skal vel fastgøres på reglarne ovenfor det eksisterende loft. Så skal man finde alle reglar osv....?
Klik her for at svare