26,304 læst ·
25 svar
26k læst
25 svar
Sænke loft 45 + gips med træregler eller metalregler
Hej,
Skal sænke loftet i køkkenet for indbygning af spots. Der er hård beton i både væg og loft. Rummet er 3920 x 2910 mm. Det nuværende loft ser ud til at være ret jævnt og vandret.
Har fået tippet at bruge 45x70 regler, som jeg fastgør med betonhuller lige op i loftet.
Hvis jeg skal bruge træregler, hvor tæt skal jeg skrue i loftet?
Selv overvejede jeg metalprofiler men kan have misforstået, hvordan de skal bruges.
Min tanke var at montere primærregel på de to langsider på væggen og så sekundærregel S 25/85, som jeg sætter ind i primærreglen. Men her mistænker jeg, at jeg har tænkt forkert. Er det korrekt at gøre sådan, eller er det i virkeligheden meningen, at sekundærreglen skal skrues under primærreglen?
Skal sænke loftet i køkkenet for indbygning af spots. Der er hård beton i både væg og loft. Rummet er 3920 x 2910 mm. Det nuværende loft ser ud til at være ret jævnt og vandret.
Har fået tippet at bruge 45x70 regler, som jeg fastgør med betonhuller lige op i loftet.
Hvis jeg skal bruge træregler, hvor tæt skal jeg skrue i loftet?
Selv overvejede jeg metalprofiler men kan have misforstået, hvordan de skal bruges.
Min tanke var at montere primærregel på de to langsider på væggen og så sekundærregel S 25/85, som jeg sætter ind i primærreglen. Men her mistænker jeg, at jeg har tænkt forkert. Er det korrekt at gøre sådan, eller er det i virkeligheden meningen, at sekundærreglen skal skrues under primærreglen?
Jeg sænkede loftet i mit forrige køkken. Da brugte jeg 45x70 træregler og sømpløkker.
Uanset om du bruger betonskruer eller pløkker, behøver du ikke overdrive mængden af skruer. Jeg vil sige ca. cc 1000, så hvis du skruer reglerne på længden (3920), vil det være fint med 4 skruer.
Jeg kiggede lidt på stålregler også, men jeg valgte træ af gammel vane.
Fordelen med stålregler er, at der allerede er huller i dem til kabeltrækning.
Uanset om du bruger betonskruer eller pløkker, behøver du ikke overdrive mængden af skruer. Jeg vil sige ca. cc 1000, så hvis du skruer reglerne på længden (3920), vil det være fint med 4 skruer.
Jeg kiggede lidt på stålregler også, men jeg valgte træ af gammel vane.
Fordelen med stålregler er, at der allerede er huller i dem til kabeltrækning.
Trodde jeg ville skulle skrue betydeligt mere med en hel masse boringmaah sagde:
Det hælder mod træregler da det bliver betydeligt billigere.
Tak for svaret!
Hvad jeg kan se, er der ingen puds eller spartel inden betonen. Jeg har område, hvor der har stået indbygningsskabe, som jeg har revet ned, og der er helt bart og næsten på samme niveau som resten af loftet, kun farven giver en yderst lille højdeforskel.henke_benke sagde:
Har ikke helt droppet tankerne om pladeregler, jeg overvejer frem og tilbage om meget
https://www.byggahus.se/forum/threads/total-elrenovering.311177/page-9
Se Indlæg #122
45x45 fastgøres med sømplugs 3 stk / lægte derefter løsplanke 28x70 hvor gips skal skrues. Nu får man et installationsrum til alle elrør.
Se Indlæg #122
45x45 fastgøres med sømplugs 3 stk / lægte derefter løsplanke 28x70 hvor gips skal skrues. Nu får man et installationsrum til alle elrør.