Hej,

Skal sænke loftet i køkkenet for indbygning af spots. Der er hård beton i både væg og loft. Rummet er 3920 x 2910 mm. Det nuværende loft ser ud til at være ret jævnt og vandret.

Har fået tippet at bruge 45x70 regler, som jeg fastgør med betonhuller lige op i loftet.
Hvis jeg skal bruge træregler, hvor tæt skal jeg skrue i loftet?

Selv overvejede jeg metalprofiler men kan have misforstået, hvordan de skal bruges.
Min tanke var at montere primærregel på de to langsider på væggen og så sekundærregel S 25/85, som jeg sætter ind i primærreglen. Men her mistænker jeg, at jeg har tænkt forkert. Er det korrekt at gøre sådan, eller er det i virkeligheden meningen, at sekundærreglen skal skrues under primærreglen?

Jeg sænkede loftet i mit forrige køkken. Da brugte jeg 45x70 træregler og sømpløkker.
Uanset om du bruger betonskruer eller pløkker, behøver du ikke overdrive mængden af skruer. Jeg vil sige ca. cc 1000, så hvis du skruer reglerne på længden (3920), vil det være fint med 4 skruer.

Jeg kiggede lidt på stålregler også, men jeg valgte træ af gammel vane.
Fordelen med stålregler er, at der allerede er huller i dem til kabeltrækning.

maah maah sagde:
Jeg sænkede loftet i mit forrige køkken. Der brugte jeg 45x70 træregler og sømplug.
Uanset om du bruger betonskrue eller plug, behøver du ikke overdrive mængden af skruer. Jeg vil sige ca cc 1000, så hvis du skruer reglerne på længden (3920) så holder det godt med 4 skruer.
Trodde jeg ville skulle skrue betydeligt mere med en hel masse boring :-) (bliver alligevel mange huller)

Det hælder mod træregler da det bliver betydeligt billigere.

Tak for svaret!

En betonskrue fra Fischer klarer 160 kg + i beton, og nedbøjningen på en 45x70 regel er stort set obefintlig på cc 1000 med loftgips under.

OBS! Ikke videnskabeligt udregnet, går mest på sund fornuft :)

maah maah sagde:
En betonskrue fra Fischer klarer 160kg + i beton og nedbøjningen på en 45x70 regel er stort set ubetydelig på cc 1000 med loftgips under.

OBS! Ikke videnskabeligt beregnet, går mest på sund fornuft :)
Hvor lange skruer behøves der, er det nok med 90mm?

M Mattias_Jönsson sagde:
Hvor lange skruer er der brug for, er det nok med 90mm?
Til hvilken side skal reglen sidde?

K Kane sagde:
Åt hvilket skal reglen sidde?
Jeg skal sænke 45 mm. Glemte at skrive det i teksten, men det står i emnefeltet.

H
M Mattias_Jönsson sagde:
Hvordan lange skruer trengs det, er 90mm tilstrækkeligt?
afhænger lidt når du får skruen til at sidde i beton. kan jo være puds eller spartelmasse inden beton

H
har du helt fjernet tanken på plåtregler?

henke_benke sagde:
afhænger lidt af, om du kan få skruen til at sidde i beton. Der kan jo være puds eller spartel inden beton
Hvad jeg kan se, er der ingen puds eller spartel inden betonen. Jeg har område, hvor der har stået indbygningsskabe, som jeg har revet ned, og der er helt bart og næsten på samme niveau som resten af loftet, kun farven giver en yderst lille højdeforskel.

Har ikke helt droppet tankerne om pladeregler, jeg overvejer frem og tilbage om meget :-) (totalrenovering af køkken)

H
kort planke eller glat gips?

henke_benke sagde:
kort planke eller glat gips?
Det skal sætte op gips i loftet, et lag som skal blive helt glat.

L Leif i Skåne sagde:
[link]
Se Inlägg #122

45x45 fastgøres med sømplugs 3 st / lægte derefter glespanel 28x70 hvor gips skal skrues. Nu får man en installationsplads til alle elrør.
Tak for tipset, men det bliver for meget sænkning. 45 mm + 13 mm gips er maks, og det bliver perfekt.

Tænk på den mindste dybde for spotterne, hvis det er planen..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.