Jeg har 3 store egetræer på min grund, som jeg gerne vil fælde, men for bare at fælde træerne vil man have mellem 15-20 tusind for, derefter yderligere 5-10 tusind for bortskaffelse.
Spørgsmålet jeg har er, om nogen ved, om der findes firmaer/savværker i Stockholmområdet, som køber enkelte egetræer og i så fald, hvad man kan få betalt.
Tak på forhånd!
Spørgsmålet jeg har er, om nogen ved, om der findes firmaer/savværker i Stockholmområdet, som køber enkelte egetræer og i så fald, hvad man kan få betalt.
Tak på forhånd!
Jeg har hørt, at man ofte er skeptisk til at save op eg, der har stået i haver, da risikoen er overhængende for, at der findes søm og andet metalskrot, som er vokset ind i stammen og ikke ses men ødelægger klingen ved savningen.
En "bondsåg" tror jeg ikke er lige så kræsen som de større. Gjorde en hurtig googling og fandt f.eks. Carlsdal såg i Vingåker (http://www.carlsdal.se/). Måske lidt langt fra Stockholm, men de ved sikkert hvilke andre små savværker der findes.
En "bondsåg" tror jeg ikke er lige så kræsen som de større. Gjorde en hurtig googling og fandt f.eks. Carlsdal såg i Vingåker (http://www.carlsdal.se/). Måske lidt langt fra Stockholm, men de ved sikkert hvilke andre små savværker der findes.
Måske en tømrer eller møbelsnedker her i forumet tager sig af dine træer ?
Læg dem ud på blocket - Det er måske værd at tage chancen !!
Egetræ ved jeg er meget eftertragtet på kontinentet. Hvorfor ellers bygges vinfade i egetræ.
Google efter limousin-egetræ skal du se.
Havde dine træer allerede været fældet og savet, ville jeg meget gerne byde på nogle løbende meter brædder og bjælker. Skal bygge mig en høvlebænk. Og eg ville være perfekt.............................
Hobbit
Læg dem ud på blocket - Det er måske værd at tage chancen !!
Egetræ ved jeg er meget eftertragtet på kontinentet. Hvorfor ellers bygges vinfade i egetræ.
Google efter limousin-egetræ skal du se.
Havde dine træer allerede været fældet og savet, ville jeg meget gerne byde på nogle løbende meter brædder og bjælker. Skal bygge mig en høvlebænk. Og eg ville være perfekt.............................
Hobbit
Klik her for at svare