7,966 læst ·
9 svar
8k læst
9 svar
Sådan ser det ene hjørne i skurets tag ud, mug?
Er lige flyttet ind i et nybygget hus.
Skuret er uisoleret og bygget på et støbt fundament.
Taget er tagpap på ru brædder.
Se vedhæftede billede.
Billedet er taget lidt skævt fra siden kan jeg se, men pletten vi ser på billedet er altså i det ene hjørne af taget. (det hvide er taget).
Hvad kan vi drage for konklusioner om det?
Skuret er uisoleret og bygget på et støbt fundament.
Taget er tagpap på ru brædder.
Se vedhæftede billede.
Billedet er taget lidt skævt fra siden kan jeg se, men pletten vi ser på billedet er altså i det ene hjørne af taget. (det hvide er taget).
Hvad kan vi drage for konklusioner om det?
Jeg prøvede at trække lidt i det med fingeren nu i aften.Hawkai sagde:
Har også prøvet at vaske med en klud.
Og det forsvinder, når jeg vasker, præcis som snavs, føles lidt som jord faktisk.
Jeg har aldrig vasket skimmel væk, så jeg ved ikke, hvad jeg skal sammenligne med
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Som Hawkai skriver ser det ud som snavs.
En mulig årsag:
Førrådtaget er opbygget af råspontplader eller noget lignende.
Der synes jo en tydelig grænse mellem de forskellige dele, og "snavset" findes kun afgrænset på en lille del.
Så årsagen er, at råspontpladen (eller hvad det er) har ligget delvis uden dækning under transport/opbevaring inden byggeriet var færdigt og blevet tilsmudset.
Havde det været mug, havde det sikkert været mere udbredt, uden så skarpe afgrænsninger.
Du skriver, at huset er nybygget. Har det set ud sådan her siden det blev bygget?
Hvem har malet taget? Hvornår? Hvorfor?
Det er ikke så almindeligt at male undersiden af undertag, og ingen andre bygningsdele ser ud til at være malet.
I højre del af billedet ses en mærkelig skygge fra taget og ned over "hammarbandet" i forbindelse med det tilsmudsede område. Hvad er det?
En mulig årsag:
Førrådtaget er opbygget af råspontplader eller noget lignende.
Der synes jo en tydelig grænse mellem de forskellige dele, og "snavset" findes kun afgrænset på en lille del.
Så årsagen er, at råspontpladen (eller hvad det er) har ligget delvis uden dækning under transport/opbevaring inden byggeriet var færdigt og blevet tilsmudset.
Havde det været mug, havde det sikkert været mere udbredt, uden så skarpe afgrænsninger.
Du skriver, at huset er nybygget. Har det set ud sådan her siden det blev bygget?
Hvem har malet taget? Hvornår? Hvorfor?
Det er ikke så almindeligt at male undersiden af undertag, og ingen andre bygningsdele ser ud til at være malet.
I højre del af billedet ses en mærkelig skygge fra taget og ned over "hammarbandet" i forbindelse med det tilsmudsede område. Hvad er det?
Jeg har ikke set nogen tegn på, at det skulle være bygget med hjælp af plader, det ser ud som et helt tag bygget på råspont.
Jeg er faktisk usikker på, om det har set ud sådan her længe eller lige siden det blev bygget.
Jeg kiggede lige gennem gamle billeder og fandt et uklart billede fra en måned siden, hvor man ser den "beskidte rude" i taget.
Dette betyder, at den var der, da inspektøren gennemgik huset, han sagde intet om dette.
Hvornår det er malet ved jeg ikke.
Den mærkelige skygge, som du skriver om, tror jeg er net for at forhindre dyr i at flyve ind.
Der er en sprække rundt om hele skuret, hvor tag møder væg, som er dækket med dette net.
Jeg er faktisk usikker på, om det har set ud sådan her længe eller lige siden det blev bygget.
Jeg kiggede lige gennem gamle billeder og fandt et uklart billede fra en måned siden, hvor man ser den "beskidte rude" i taget.
Dette betyder, at den var der, da inspektøren gennemgik huset, han sagde intet om dette.
Hvornår det er malet ved jeg ikke.
Den mærkelige skygge, som du skriver om, tror jeg er net for at forhindre dyr i at flyve ind.
Der er en sprække rundt om hele skuret, hvor tag møder væg, som er dækket med dette net.
Råspontluger er almindelig råspont, der er præfabrikeret i store luger, hvilket gør, at det går hurtigere at lægge tag. Du ser da ingen samlinger på råsponten, da man lægger lugesamlingen på spæret. Jeg er også inde på, at der er kommet noget "skidt" på materialet, som nu slår igennem malingen eller giver nogen vækst sammen med fugtig luft. Så hvis det stemmer, at du har råspontluger, så tjek det, er jeg enig med KnockOnWood.savio sagde:
Jeg har været ude og vaske hjørnet, som er "beskidt". Fik det delvist rent.
Jeg skal forsøge at tage et billede i morgen, når det er dagslys.
Om det er råspontluger eller ej kan man ikke se, hvis jeg forstår det rigtigt?
Jeg skal forsøge at tage et billede i morgen, når det er dagslys.
Om det er råspontluger eller ej kan man ikke se, hvis jeg forstår det rigtigt?
Klik her for at svare