Byggetegning af en væg med lagvis materialeopbygning, inklusive gips, plywood, glas, isolering og RW-dug angivet ad flere gange i tværsnit.
Er der nogen der har styr på hvad en RW-dug er (sidder i væg og loft) og hvor jeg kan finde mere info omkring det? jeg har googlet men finder ikke noget der hjælper mig særlig meget.

Tak på forhånd.

• Diagram over vægkonstruktion med markering af RW duk-position. Viser lag af gips, plywood, isolering og spær. Tekniske specifikationer ved siden af.
Hej og velkommen til forummet!

Med tanke på hvor den sidder i konstruktionen så er det en vinddug. Ser at samme dug bruges to steder i konstruktionen. Det er at foretrække at have vinddug hvor den sidder på ydersiden af regelstammen men på indersiden bør en tættere dampbremse eller dampspærre bruges. Google lidt på disse termer i stedet så finder du mere om funktionen.

• Synes
Tjobo
  • Laddar…
Tak for hjælpen, det var lidt det jeg tænkte, men det føles mærkeligt, at taget også har sådan en RW dug og der også på indersiden...

Tjobo Tjobo sagde:
Tak for hjælpen, det var lidt det jeg tænkte men det føles mærkeligt at taget også har sådan en RW dug og der også på indersiden...
Bygningstegning af tagkonstruktion med dimensioner og materialer angivet, herunder taglister, isolering og paneler.

Man sætter dampspærre eller dampspærre også i taget. Dette for at undgå, at fugtig luft transporteres gennem isoleringen og derefter kondenserer, når den når den kolde side.

• Synes
Tjobo
  • Laddar…
Kan RW stå for rockwool måske, de er jo store på isolering, måske også vindduge osv...

• Synes
Tjobo
  • Laddar…
Rickard.
Rockwool er ikke et dårligt gæt, synes jeg. De sælger både dampspærrer og vindduk.

Dog synes jeg, det er dårligt skrevet på tegningen, hvis det stemmer.

• Synes
Tjobo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.