arbejder hos peab... vi er gået tilbage til gipsen.
tror det er fjernet med cement plader.
fungerer skide dårligt at montere på stålregler.
nej, brug gips, har vi ALTID gjort, fungeret rigtig godt.

med venlig hilsen
snedker estwing

Kan holde med om at det er svært at arbejde med fibercementskivor. Ikke alls som gips. Må se hvordan jeg skal gøre, må vende tilbage...

estwing sagde:
arbejder hos peab... vi er gået tilbage til gips.
tror det er fjernet med cementplader.
det fungerer skidt at montere på stålregler.
nej, brug gips, har vi ALTID gjort, fungeret fint.

mvh
snedker estwing
Du "tror" det er fjernet?
Ville gerne se en form for reference for det, jeg har ledt rundt på http://www.bkr.se et stykke tid men ikke fundet noget, der tyder på dette. Det eneste jeg finder er, at kartonklædt gips er helt udelukket fra 1. juli 2008 (da overgangsperioden nu er forbi)

ja.
nu bruger de også *näsblodsskivan* en fiber skive med.
er som gips.
kaldes så fordi den sidder fast i næsen, og man bløder. ren skid faktisk.
man skal være fuldt udstyret med beskyttelsesdragt.

venlig hilsen
snickar estwing

Hej,

hvordan er det gået med den bøjede brusevæg? kan man få se et billede?

Oj, jeg måtte dykke dybt ned i NASen for at finde bygge billeder. Det endte med, at jeg ridsede aquapanelet på bagsiden og knækkede i sektioner, som det fremgår af en af billederne. Derefter spartlede jeg væggen rund og overlod resten til flisemureren, der ordnede vandtæt lag og fliselægning. Ydersiden blev klædt med dobbelt 6 mm renoveringsgips, som jeg limede sammen.
Byggeri med en buet væg dækket med aquapanel, træramme i baggrunden. Rund væg med spacklet overflade af aquapanel, klar til videre arbejde med tætningslag og flisearbejde. Brusekabine med rundede hvide kakler og moderne bruser armatur, vist i blødt lys, der fremhæver væggenes buede design. Grå, buet væg med to matchende døre i en indendørs entré med lyst trægulv.

• Bygge med aquapaneler installeret i bueform på en trækonstruktion, klar til flisearbejde og tætning. Stige og værktøj ses i baggrunden.
  • Synes
  • Elsker
Luddis_1 og 8 andre
  • Laddar…
Blev jo rigtig flot :)

Rigtig lækkert! tak for billederne

Bare at sætte soklen op på utsiden bliver vel et lille projekt i sig.

Ja, hele dette projekt med halvcirklen har været et projekt, som har taget tid. Det er meget nemmere at bygge kantet. Men klart det værd, for det fanger blikket. Denne halvrunding, som man ser fra stuen, vækker nysgerrigheden hos gæster, som har været i hytten for første gang. "Hvad findes der der bagved?". Og ja, den sokkel... den har jeg ikke lavet endnu :o

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.